Dell bøjer sig for vrede kunder

Vrede kunder får Dell til at tilbyde udskifte skærmene på en række af sine Notebook-modeller.

Computerworld News Service: En fejl i LCD-skærmene på ni af Dells bærbare modeller fik for nylig en gruppe kunder til at oprette en hjemmeside i vrede.

Pc-skærmene har udviklet en permanent, lodret linie på tykkelse med en pixel, skriver forbrugerne på hjemmesiden.

Hidtil har Dell kun budt på en begrænset erstatning. Men nu udvider Dell ordningen og tilbyder en udskiftning af de defekte LCD-display på PC’er, der er solgt mellem december 2004 og december 2006.

Det drejer sig om Inspiron-modellerne 9200, 9300, 6000 og 8600, samt XPS Gen 2, Latitude D800 og D810, Precision Mobile Workstation M60 og endelig M70.

Reparation eller kompensation

Ifølge Dells mediemanager, Lionel Menchaca, indeholder disse maskiner en defekt komponent, der er skyld i linien på skærmbilledet.

Men Dell vil gratis installere en ny skærm på computeren eller kompensere forbrugere, der selv har betalt for en reparation, forklarer han.

Dårlig timing

Håndsrækningen fra Dell kommer på et tidspunkt, hvor virksomheden blandt andet døjer med en regnskabsundersøgelse, som de amerikanske myndigheder har iværksat, og med at generobre markedsandele fra Hewlett-Packard, der for nylig fik titlen som verdens største PC-producent.

Det fik direktøren Michael Dell til forleden at varsle fyringer af op mod en tiendedel af virksomhedens ansatte.

Samtidig har Dell brudt med traditionen om kun at sælge computere online. Nu sælges Dells produkter også amerikanske detailkæder som Wal-Mart.

Oversat af Pola Rojan

Læses lige nu

    Annonceindlæg fra SoftwareOne

    Glem hypen: Her er tre steder hvor AI allerede leverer

    Ifølge SoftwareOne ligger de reelle AI-gevinster gemt i områder af central betydning for forretningen.

    Navnenyt fra it-Danmark

    IT Confidence A/S har pr. 1. oktober 2025 ansat Johan Léfelius som it-konsulent. Han skal især beskæftige sig med med support, drift og vedligeholdelse af kunders it-miljøer samt udvikling af sikre og stabile løsninger. Han kommer fra en stilling som kundeservicemedarbejder hos Telia Company Danmark A/S. Han er uddannet (under uddannelse) som datatekniker med speciale i infrastruktur. Han har tidligere beskæftiget sig med kundeservice, salg og teknisk support. Nyt job

    Johan Léfelius

    IT Confidence A/S

    Adeno K/S har pr. 22. september 2025 ansat Steen Riis-Petersen som ServiceNow Expert. Han kommer fra en stilling som Senior Manager hos Devoteam A/S. Nyt job
    Circle Of Bytes ApS har pr. 1. maj 2025 ansat Jeanette Kristiansen som Account Manager. Hun skal især beskæftige sig med at opbygge og styrke relationer til kunder og samarbejdspartnere, samt sikre det rette match mellem kunder og konsulenter. Nyt job

    Jeanette Kristiansen

    Circle Of Bytes ApS