Microsoft klar til at tage Xbox-tæsk for 5,6 mia.

Microsoft sætter 5,6 milliarder kroner af til at dække reparation af en teknisk fejl i 11,6 millioner Xbox 360-spilkonsoller.

Microsoft er klar til at løfte et indtjenings-tab på op mod 5,6 milliarder kroner i kølvandet på en teknisk fejl, der kan findes i flere millioner solgte Xbox 360-spilkonsoller, skriver Financial Times.

Selskabet har sat de 5,6 milliarder kroner til side til at dække sine garanti-forpligtelser i forbindelse med fejlen, som indtil videre er fundet i op mod 11,6 millioner solgte konsoller.

Desuden er der fejl i to millioner konsoller, der endnu ikke er blevet solgt, men som står på lagre rundt i omkring i verden.

Med garanti-ordningen forpligter Microsoft til at betale reparation og forsendelses-omkostninger for alle spil-konsoller, der har den pågældende fejl i op til tre år efter, at konsollen er blevet købt.

Den pågældende tekniske brist gør, at der fremkommer tre blinkende røde lys-punkter på konsollen.

Robbie Bach fra Microsofts underholdnings-division, afviser at oplyse til Financial Times, hvor mange kunder, der har oplevet tekniske problemer.

Han betegner garanti-programmet som en "forebyggende" manøvre.

Robbie Bach mener, at det tekniske problem skyldes Microsofts egen hardware-design fremfor underleverancer fra andre leverandører.

Fejlen vil sætte Microsofts spil-division under yderligere pres. Divisionen - der har Xbox som altdominerende hovedprodukt - har i alt tabt mere end 20 milliarder kroner, siden første version af Xbox-konsollen kom på gaden, skriver Financial Times.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
JN Data A/S
Driver og udvikler it-systemer for finanssektoren.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Datadrevet forretning: Skab enestående kundeoplevelser med viden og data i centrum

Data står i centrum, når du skal styrke kundeoplevelsen – eller det burde det i hvert fald gøre. På denne konference vil du møde eksperter indenfor CX og komme i dybden med, hvordan du sætter data, transparens og viden til at arbejde for dig i din Customer Experience-strategi.

07. maj 2024 | Læs mere


Kunstig Intelligens (AI) Masterclass - fra futuristisk idé til uundværlig ressource

Velkommen til en Masterclass om kunstig Intelligens (AI) og den transformative kraft, som kan tage din organisation og karriere til næste niveau. AI er gået fra at være en futuristisk idé til at blive en uundværlig ressource for virksomheder over hele verden og har allerede sat sit præg på den måde, som vi arbejder på, træffer beslutninger og kommunikerer med vores kunder.

07. maj 2024 | Læs mere


Parathed – Hvad gør din virksomhed, når I bliver ramt?

Cyberkriminalitet vokser som bekendt eksplosivt i takt med digitaliseringen i disse år og det kan være voldsomt dyrt at blive hacket. Potentielt kan det lægge jeres forretning helt ned, så I ikke kan rejse jer igen. Har jeres virksomhed styr på cybersikkerheden i en tid, der kalder på oprustning? Bliv inspireret til, hvad du som virksomhed kan gøre for at sikre virksomheden og medarbejdere, så I kan gå sikkert ind i fremtiden.

21. maj 2024 | Læs mere