Artikel top billede

Undgå de største innovationsdræbere i økonomisk uvejr

En økonomisk recession vil betyde besparelser i mange virksomheder, og ofte går det ud over innovation og udvikling. Læs ekspertens bud på, hvad du bør - og ikke bør - gøre.

Store finanshuse verden over taler om recession. Og aktiemarkederne opfører sig ekstremt nervøst på grund af de truende skyer fra et muligt økonomisk stormvejr.

Jo, der er efterhånden rigtig god grund til at hive virksomhedsstrategien op af skuffen og fundere lidt over, hvad der skal ske i en nedgangstid.

Og der masser af oplagte steder at sætte ind – men desværre også en masse nemme faldgruber.

Aktuel økonomi

Det mener i hvert fald Bruce Nussbaum, assistant managing editor på amerikanske BusinessWeek.

Derfor har han i lyset af de nyeste økonomiske bulletiner lavet en liste over de 10 mest skadelige handlinger, virksomhedslederne kan foretage sig i en recessionsperiode.

Bruce Nussbaum slutter sit indlæg af med at slå fast, at en recession altid byder på vindere, som er i stand til at træde ind på konkurrenceprægede markeder med nye varer.

Hårdt arbejde

Han peger for eksempel på Apple, der i løbet af den seneste recession arbejdede hårdt på at skabe iTunes, iPod'en og alle teknologivirksomhedens detailforretninger. Det var et hårdt slag mod konkurrenterne, da en ny vækstperiode tog form.

Ifølge Bruce Nussbaum begik Apple heller ikke en eneste af hans 10 fejl.

Se Nussbaums liste her:
De 10 værste fejl, du kan begå




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Despec Denmark A/S
Distributør af forbrugsstoffer, printere, it-tilbehør, mobility-tilbehør, ergonomiske produkter, kontor-maskiner og -tilbehør.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Datadrevet forretning: Skab enestående kundeoplevelser med viden og data i centrum

Data står i centrum, når du skal styrke kundeoplevelsen – eller det burde det i hvert fald gøre. På denne konference vil du møde eksperter indenfor CX og komme i dybden med, hvordan du sætter data, transparens og viden til at arbejde for dig i din Customer Experience-strategi.

07. maj 2024 | Læs mere


Kunstig Intelligens (AI) Masterclass - fra futuristisk idé til uundværlig ressource

Velkommen til en Masterclass om kunstig Intelligens (AI) og den transformative kraft, som kan tage din organisation og karriere til næste niveau. AI er gået fra at være en futuristisk idé til at blive en uundværlig ressource for virksomheder over hele verden og har allerede sat sit præg på den måde, som vi arbejder på, træffer beslutninger og kommunikerer med vores kunder.

07. maj 2024 | Læs mere


Parathed – Hvad gør din virksomhed, når I bliver ramt?

Cyberkriminalitet vokser som bekendt eksplosivt i takt med digitaliseringen i disse år og det kan være voldsomt dyrt at blive hacket. Potentielt kan det lægge jeres forretning helt ned, så I ikke kan rejse jer igen. Har jeres virksomhed styr på cybersikkerheden i en tid, der kalder på oprustning? Bliv inspireret til, hvad du som virksomhed kan gøre for at sikre virksomheden og medarbejdere, så I kan gå sikkert ind i fremtiden.

21. maj 2024 | Læs mere