Artikel top billede

Callcenter-medarbejderne hos YouSee får blandt andet faktabaserede dialogvejledninger til kundebetjening med en ny analyseplatform.

YouSee holder på kunderne med CRM

Tema: En ny CRM-løsning skal hindre, at de over en million kunder i TDC's kabel-tv-selskab YouSee finder en ny tv- og internetleverandør.

Det er afgørende vigtigt for en virksomhed at holde på de kunder, den har. Den læresætning står formentlig på de første sider i de fleste lærebøger om virksomhedsdrift.

Med en ny aftale med SAS Institute forventer TDC's kabel-tv-selskab, YouSee, at kunne komme tættere på virksomhedens cirka 1,1 millioner kunder over hele landet. Udover tv, leverer YouSee også internet og telefoni via kabel.

En analytisk platform skal skabe indsigt i kundernes præferencer, så kabelselskabet kan yde en personlig service, der skal gøre kunderne mere tilfredse og være med til at holde dem inde i folden.

Platformen skal trække viden ud af YouSees store mængder af kundedata og omsætte dem til overblik og dialogværktøjer på YouSee-medarbejdernes skærm.

Flere millioner opkald

"Rådgivning og service bliver et endnu vigtigere konkurrenceparametre på vores marked fremover. Jo bedre beslutningsgrundlag, vi kan stille til rådighed for medarbejderne, når de er i dialog med kunden, jo stærkere står vi som fremtidens leverandør," siger Erik Andersen, salgs- og servicedirektør i YouSee.

Virksomheden har mellem fire og fem millioner besøg om året på dens hjemmeside, og der er flere millioner opkald til virksomhedens callcentre, oplyser Erik Andersen.

"Derudover er der masser af kunder, som møder os i TDC-butikker og i Fona. Derfor har vi behov for en gennemgående analyseplatform, som kan skabe indsigt og give os et beslutningsgrundlag på tværs af alle kanaler."

Bred vifte af systemer

CRM-løsningen trækker data fra en bred vifte af systemer. Dataene opsamles i et centralt data warehouse, hvor de analyseres og systematiseres, hvorefter de overføres til det centrale CRM-system.

Dermed får sælgere og servicefolk et komplet billede af kundens aftale, produkter og tidligere henvendelser. Og der følger anvisninger med om, hvilke løsninger, YouSee-sælgeren med fordel kan foreslå kunden under dialogen.

De nye dialogforslag spiller en vigtig rolle i systemet, fordi de er faktabaserede, og dermed mere pålidelige end sælgerens mavefornemmelser og intuition, mener Erik Andersen.

YouSee forventer at gå i luften med den nye analyse-platform til sommer, og løsningen bliver først rullet ud i et enkelt af virksomhedens kundeservicecentre. Senere integreres platformen med hjemmesiden, de øvrige servicecentre og til sidst med butikkerne.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Fiftytwo A/S
Konsulentydelser og branchespecifikke softwareløsninger til retail, e-Commerce, leasing og mediebranchen.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
OT og IT: Modernisér produktionen og byg sikker bro efter et årelangt teknologisk efterslæb

Moderne produkter skal have mere end strøm for at fungere – og deres navlestreng skal ikke klippes når de forlader fabrikshallen. På denne konference kan du derfor lære mere om hvordan du får etableret det sikre setup når der går IT i OT.

30. april 2024 | Læs mere


Roundtable for sikkerhedsansvarlige: Hvordan opnår man en robust sikkerhedsposition?

For mange virksomheder har Zero Trust og dets principper transformeret traditionelle tilgange til netværkssikkerhed, hvilket har gjort det muligt for organisationer at opnå hidtil usete niveauer af detaljeret kontrol over deres brugere, enheder og netværk - men hvordan implementerer man bedst Zero Trust-arkitekturer i et enterprise set up? Og hvordan muliggør Zero Trust-arkitekturen, at organisationer opnår produktivitetsfordele med AI-værktøjer samtidig med, at de forbliver sikre i lyset af fremvoksende trusler?

01. maj 2024 | Læs mere


ERP-trends 2024

Bliv derfor inspireret til, hvordan du kan optimere dine systemer og processer når af nogle af de fremmeste eksperter på ERP-markedet dele deres iagttagelser af det aktuelle marked og vurderinger af, hvad vi har i vente de kommende 3-5 år. Vi sætter også fokus på, hvordan udviklingen kommer til at påvirke din organisation, hvordan du bedst forbereder og planlægger ERP-indsatsen og om, hvilke faldgruber du skal være opmærksom på.

02. maj 2024 | Læs mere