Med i omegnen af 18.000 besøgende er sikkerhedsmessen RSA i San Francisco et kæmpe udstillingsvindue, hvor det i sidste uge lykkedes danske Secunia at stikke næsen frem og vække opmærksomhed.
Eksempelvis optræder Secunias direktør Niels Henrik Rasmussen i en artikel i The Tech Cronicles sammen med Symantecs direktør Enrique Salem og Microsofts corporate vice president Scott Charney.
I San Franciscos største avis San Francisco Chronicle har disse tre direktører ifølge en pressemeddelelse været hovedhistorien for konferencen som tiltrækker sikkerhedsinteresserede deltagere fra hele verden.
Oplyser ikke omsætning
Secunia, som i dag har 40 ansatte, oplyser ikke sin omsætning, men opnåede sidste år et bruttoresultat på 35 millioner kroner og et resultat før skat på knap 12 millioner kroner.
Virksomheden har gennem årene opbygget en stor og loyal gruppe af brugere.
Selskabets seneste produkt er installeret på mere end 1,4 millioner computere verden over. Alle disse brugere er blevet skabt gennem mund-til-øre-reklame, idet virksomheden ikke har brugt en krone på markedsføring.
"Vi investerer i R&D (forskning og udvikling, red.) og prøver at udvikle de løsninger vores brugere vil have, og som brugerne så anbefaler videre til nye brugere. Men ærligt talt så er jeg da lidt misundelig på vores amerikanske konkurrenters markedsføringsbudgetter - showet herovre er for vildt og supersjovt" udtaler en træt direktør efter årets RSA sikkerhedsmesse.
Secunias ledelse betegner 2008-resultatet som "særdeles tilfredsstillende" og forventer yderligere vækst i år såvel i antallet af ansatte som i omsætning.