I dag er det store flyttedag på direktørkontoret hos bredbåndsselskabet Fullrate.
Lavprisselskabets hidtidige direktør Stig Myken skifter til et job i TDC, mens markedsdirektør Peter Mægbæk fra i dag er administrerende direktør.
Fullrate har i de senere år spist en stadig større del af ADSL-markedet, og i sidste halvår af 2008 sad virksomheden ifølge IT- og Telestyrelsen på over seks procent af markedet.
Men markedsandelen kan blive endnu større, vurderer den nyudpegede administrerende direktør.
"Vi kigger meget på andre brancher, og hvis vi kigger på flyindustrien, så har den været rimelig stagneret eller måske faldende de sidste år, mens discountmarkedet har været boomende," siger Peter Mægbæk og uddyber:
"Det samme gælder dagligvaremarkedet. Vi ser en stigning på det her ligesom med dagligvarer, og vi forventer, at 30 procent af bredbåndsmarkedet vil blive lavpris de næste par år."
Den ny administrerende direktør var sammen med blandt andre Stig Myken med til at stifte selskabet, som efter pæne vækstrater blev opkøbt af TDC tidligere i år. Virksomheden skal under Peter Mægbæk vokse i antallet af kunder, men også i antallet af tilbud til kunderne.
Missionen er derfor klar.
"Det er at løfte arven og fortsætte den position, vi har i markedet, og den position, som TDC også ønsker at støtte op om, vi har som virksomhed. Det er at sikre en fortsat vækst på bredbånd, sikre vi kommer ind på tv-markedet og i det hele taget, at vi stadig har en aggressiv vækststrategi. En strategi, som ikke nødvendigvis begrænser sig til Danmark," siger Peter Mægbæk.
Udlandet er en mulighed
Ifølge Peter Mægbæk er der i udlandet et potentiale på flere markeder, fordi der endnu ikke er kommet lavprisselskaber ind. Det er her, Fullrate kan erobre en plads i et udenlandsk marked.
"Som vi ser det, er priserne stadig noget højere i nogle enkelte lande. Derfor kigger vi og lader os ikke begrænse, men det er ikke sådan, at jeg sidder med en konkret plan om, at nu ruller vi ind i Norge," forklarer Peter Mægbæk og fortsætter:
"Men en del af mit opdrag er at se, hvilke ekspansionsmuligheder vi har i Danmark, men også uden for Danmark," siger han
Sverige og Norge ligger lige for
TDC har igennem de senere år solgt eller forsøgt at sælge sine aktiviteter uden for Norden fra. Senest solgte selskabet en aktiepost i det polske teleselskab Polkomtel, mens også forretningen i Ungarn er til salg. Det nordiske fokus vil derfor også berøre Fullrates strategi.
"Men det ligger selvfølgelig også i TDC's strategi. TDC har en nordisk strategi, så det bliver nok ikke lige det nordlige Afrika, som vi kigger på," siger Peter Mægbæk.
Norge og Sverige kunne man godt forestille sig?
"Ja, det kunne man sagtens forestille sig," siger han.
Men der er ingen konkrete planer nu?
"Der er ingen konkrete planer, men vi har ambitioner om vækst, og det kan være et af stederne, hvor vi skal hente vækst," fortæller Peter Mægbæk.
Samtidig understreger han, at selvom udlandet er en mulighed, foreligger intet endeligt omkring det på nuværende tidspunkt.
"Det er en mulighed, vi kigger på, men beslutningen er ikke truffet," siger Peter Mægbæk.
TDC-post til Myken
Stig Myken, der forlader posten hos Fullrate, indtræder som vice president i TDC Business Nordic med ansvar for produkter.
"Jeg er meget stolt over de resultater, vi har opnået i Fullrate, og jeg ved, at Peter, det øvrige ledelsesteam og de mange dygtige medarbejdere vil fortsætte den udvikling. Samtidig glæder jeg mig til endnu større udfordringer i TDC Business Nordic," siger Stig Myken i en pressemeddelelse.
TDC overtog Fullrate 13. marts i år.