Artikel top billede

Et tordenvejr er skyld i, at Skylines kunder har været uden internet i flere dage, fortæller virksomhedens direktør Henry Lei Jacobsen.

Bredbånds-direktør: Vores nedbrud er en succeshistorie

Mange af internetudbyderen Skylines kunder har været uden internet i flere dage, og virksomhedens telefoner har været døde. Alligevel har de seneste dage været en succeshistorie, mener Skylines direktør.

Den danske internetudbyder Skyline afviser at have været ramt af "et større nedbrud", som Computerworld kunne fortælle tidligere i dag.

Nej, der er tværtimod tale om en succeshistorie, der har
været plaget af en række sorte uheld, hævder virksomhedens direktør, Henry Lei Jacobsen, overfor Computerworld.

"Jeg synes det er forkert at kalde det et stort nedbrud. Der er tværtimod tale om en meget succesfuld historie. I de seneste dage er udstyret på hele vores netværk i København blevet udskiftet og opgraderet, og derfor har mange kunder oplevet at være uden internet," siger Henry Lei Jacobsen.

Men er det ikke korrekt forstået, at udskiftningen skulle have været færdiggjort allerede i lørdags?

"Jo, men lørdag sker der desværre det meget uheldige, at vi bliver ramt af tordenvejr og blæst. På trods af den overraskelse betragter jeg det som en succes, og det har jeg også fortalt vores medarbejdere."

De kunder der har været uden internet i flere dage og forgæves har forsøgt at komme i kontakt med jer, tror du også, at de vil kalde det en succesfuld proces?

"Nej, det er selvfølgelig ikke sikkert. Derfor vil jeg også gerne sige, at det er meget uheldigt, at problemer med telefonsystemet har betydet, at kunderne ikke kunne komme kontakt med os.

Vi har haft en særlig telefonløsning her i weekenden, hvor linjerne ind i huset er blevet stillet videre til en ekstern teleoperatør, men ved en fejl er den telefonindstilling endnu ikke blevet ændret, og derfor har det ikke været muligt at komme i telefonisk kontakt med os."

Hvis kunderne ringer til jer nu, kan de så komme igennem?

"Jeg er ikke klar over, om forbindelsen er blevet genåbnet endnu. Det afhænger af vores operatør."

Kan jeres kunder komme på nettet igen?

"90 procent af vores master er oppe at køre nu, og vi forventer, at de sidste master er oppe at køre i løbet af tirsdagen. Der er desværre enkelte master, der ikke er blevet gjort færdige, fordi masteejerne har beordret montørerne ned fra bygningerne allerede klokken halv fire."

"Det siger ikke noget om vores planlægning"

Hvad siger det om jeres planlægning, når I har været ramt af så mange uheld: Dårligt vejr, problemer med jeres egne telefoner og montører, der bliver beordret ned fra bygningerne?

"Det siger ikke noget som helst om vores planlægning. Der kan altid opstå fejl, og vi kan ikke gøre noget ved, at der pludselig driver et tordenvejr indover København."

Hvordan tror du, at processen har været opfattet af jeres kunder?

"Der er selvfølgelig altid kunder, der vil være utilfredse. Men man konverterer ikke bare et helt københavnsk bynet med venstrehånd."

Har I været gode nok til at oplyse jeres kunder om den proces, der skulle i gang nu her?

"Det kan man altid diskutere, og det er selvfølgelig ærgerligt, at vi ikke kunne gennemføre det i løbet af lørdagen, som vi har meddelt kunderne.

Men vi havde naturligvis ikke satset på tordenvejr i København den dag, hvor vi skulle sætte det hele i værk. Derfor synes jeg, at det er ærgerligt, hvis en god historie skal gøres til en dårlig historie."

Men forstår du jeres kunder, hvis de ikke alle sammen opfatter det som en god historie?

"Hvis jeg var telekunde i en by som København, og min operatør fortalte mig, at man vil udskifte hele nettet i byen, så vil jeg ikke opleve det som en dårlig historie. Så vil jeg tænkte - det er fandeme godt klaret, at I kunne gøre det så hurtigt."

Inde på forbrugerhjemmesiden trustpilot.dk kan man se, at I har en del utilfredse kunder. Der er blandt andet en kunde, der skriver, at vedkommende har været uden internet i en hel uge og heller ikke har kunnet komme i kontakt med jer over telefon. Hvad siger du til det?

"Det er naturligvis ikke tilfredsstillende, hvis der er en kunde, der har været uden internet i en hel uge. Når vi udskifter hele nettet er det naturligvis, fordi der er ting, der ikke har fungeret. Men det er vigtigt at huske på, at vi har overtaget et net fra en virksomhed, der har haft meget store problemer."




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Advania Danmark A/S
Hardware, licenser, konsulentydelser

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
EA Excellence Day

Hvad er det, der gør it-arkitektens rolle så vigtig? Og hvad er det for udfordringer inden for områder som cloud, netværk og datacentre, som fylder hos nogle af landets bedste it-arkitekter lige nu? Det kan du her høre mere om og blive inspireret af på denne konference, hvor du også får lejlighed til at drøfte dette med ligesindede.

23. april 2024 | Læs mere


AI Business Excellence Day – sådan folder du mulighederne ud

Mange danske virksomheder har eksperimenteret med AI-projekter af begrænset omfang, men kun de færreste har for alvor udforsket mulighederne i storskala. Det gør vi her! Du vil blandt andet få mulighed for at se eksempler på, hvordan AI kan anvendes som accelerator i storskala og skubber til grænserne for, hvordan det er muligt at integrere teknologien, så potentialet for alvor foldes ud.

24. april 2024 | Læs mere


Unbreakable - sådan sikrer du dig vedvarende og uafbrudt adgang til dine data

Vi dykker ned i værdien af en stabil og pålidelig storage-platform og hvilke muligheder der findes, for at sikre den højeste grad af redundans og tilgængelighed. Områder som date-beskyttelse og cyber-sikkerhed vil også blive berørt.

25. april 2024 | Læs mere