Avatar billede qrd Nybegynder
14. december 2014 - 20:29 Der er 9 kommentarer

hitashi 5k750-500

Denne Hdd har sat i en bærbar pc
nu er pc'em blevet tabt  og hd virker måske ikke mere
har prøvet at tage den ud og sætte i en stationær pc
så vil den ikke starte op.
HVIS nu i mener den er def.  er der så nogen der ved om
man kan sende den et andet sted hen for at rede bilederne på den
mvh
karsten
Avatar billede Blueeyez Mester
14. december 2014 - 21:44 #2
Og husk at forklare situationen til dem og få deres vurdering..
Avatar billede qrd Nybegynder
14. december 2014 - 22:44 #3
okay det var den nemme løsning
findes der ikke en mere eller
Avatar billede Blueeyez Mester
15. december 2014 - 08:41 #4
Vil ikke sige det er nemt at overdrage en harddisk til nogen som man ikke kender og den indeholder vigtig data.. bare tænk på hvis den skal med posten og forsvinder..

Du må ikke selv åbne harddisken, da den er utroligt følsom (Vi snakker virkeligt ekstremt følsom overfor mikroskopisk snavs mm)..
Avatar billede qrd Nybegynder
15. december 2014 - 10:53 #5
Neeej  havde så sandelig ikke tænkt mig

meen er det noget med at man kan putte den i fryseren eller
andet måske en stører hammer  :-)
Avatar billede Blueeyez Mester
15. december 2014 - 11:16 #6
Har aldrig hørt om tricks overfor en harddisk som har fået en tur på gulvet og antager den var aktiv mens den faldt/landede på gulvet og ikke slukket?

En harddisk har en cd formet skive i sig der snurrer rundt med minimum ca 5400 omdrejninger per minut (RPM <- engelsk aka OPM <- dansk)
Så harddisken har det næppe godt... og kunne forestille mig at dens læsepind(e) har lavet ridser i skiven hvilket på ingen måde er godt.. du kan ikke fixe noget der er besakdiget, men der findes firmaer der kan, men som sagt.. det koster.. mindste pris jeg har hørt om var 2000 kr..
Avatar billede qrd Nybegynder
15. december 2014 - 11:59 #7
okay Blueeyez  du har hermed vundet de 60 point
jeg har valgt at bruge di fif at sende den ud af huset
og ja vidste godt at det kunne være besværligt og chancerne for at få data ud af disken kunne være besværligt.
meeeen  der findes jo mange kloge hoveder her i danmark

og så næste spørgsmål  hvordan overføre man point til dig  Blueeyez
Avatar billede qrd Nybegynder
15. december 2014 - 12:04 #8
Point til Blueeyez
Avatar billede Blueeyez Mester
15. december 2014 - 14:24 #9
Det kan du ved at acceptere dette svar :-)

Vil dog opfordre dig på det kraftigste til at kontakte dem og spørge før du blot sender disken afsted. Det bedste er hvis du kan indlevere den selv. (Har selv dårlige oplevelser med at sende pakker og da denne pakke er ret kritisk (Blot min opfattelse) så er det en god ide at tænke sig om ;-)

Har aldrig selv måtte sende en disk til sådan et service sted, men lærte os hurtigt at have backup af min data og at holde øje med mine diskes helbred.