Avatar billede WPCS Nybegynder
20. december 2014 - 18:52 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Fejl på harddisk

Jeg er ramlet ind i et møgirriterende problem:

Jeg har denne PC:

Lenovo ThinkCentre M81-5049W16
i3, 3.30 GhZ - 4GB ram
Windows 7 Home Edition 32.-bit
HHD 250GB

Jeg kører samme installationsnøgle på min anden maskine (ved godt man ikke må) men den er aktiveret og alt ser ud til at være ok.

1. Der er en masse programmer jeg ikke får lov at installere. Der sker ingenting når jeg vil installere
2. Programmer kommer med en "NIS_Error"
3. Den siger programmet ikke er et gyldigt Win32 program (iTunes)
4. Flere digitale signaturer til de programmer jeg vil installere kan ikke bekræftes, dette på trods af at det er helt legit steder jeg henter fra.
5. Jeg få ikke lov at opdatere Windows. Det gjorde jeg til at starte med men den stopper nu.
Dette er nogle af de fejl jeg oplever

Jeg har kørt scan på HD ud den melder ingen fejl

Er min harddisk bare smasket og bør udskiftes?
Avatar billede CRKrogh Ekspert
20. december 2014 - 20:10 #1
Hvad siger dine eventlogs???
Avatar billede WPCS Nybegynder
20. december 2014 - 20:21 #2
Det tog ca en time og jeg sad ikke og kiggede under hele scanningen. Det eneste den fandt, dajeg kiggedesidste gang, var pagefile.sys som var beskadiget. Men det har ikke hjulpet. Uanset hvad jeg vil installerer fejler det.
Avatar billede WPCS Nybegynder
20. december 2014 - 20:28 #3
Browser ser også underlig ud, både IE og Chrome. IE melder nu certifikatfejl på www.google.dk som startside. i Chrome er der striber (som om det var fejl på skærm)
Avatar billede CRKrogh Ekspert
20. december 2014 - 22:46 #4
...jaja, altsammen meget interessant, men hvad siger dine LOGFILER???
Avatar billede Slettet bruger
21. december 2014 - 02:50 #5
det er fordi du kører en kopi.
det er umuligt at slippe af med google certifikatfejl.
google hjælper ms med at finde piratkopier, som din 2. installerede windows er.
Avatar billede Slettet bruger
21. december 2014 - 02:50 #6
ligemget at du i enhver browser skriver en adresse direkte ind, og går til den, så får google besked.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
21. december 2014 - 07:36 #7
Den har jeg allivegel ikke hørt før! Vil du ikke lige underbygge den påstand med lidt fakta? Umiddelbart har jeg svært ved at forestille mig, både hvordan og hvorfor sådan et samarbejde skulle fungere.

Jeg vil nu stadig gerne lige høre lidt om, hvad logfilerne siger, inden vi begynder på spøgelsesjagt og excorcisme...
Avatar billede poko1 Ekspert
21. december 2014 - 08:49 #8
#7 Jeg fatter ikke at Administrator ikke snart griber in over for "sidwave" Der bliver altid lagt svar selv hvis der ikke er hjælp og spørgere få at vide at de har ulovligt udstyr eller at deres udstyr er defekt
" Det er efterhånden umuligt og træls at ville hjælpe andre uden disse kommentarer "
Avatar billede WPCS Nybegynder
21. december 2014 - 10:24 #9
#5: Ikke korrekt

#7: Jeg har desværre, i irritation, hardformateret HD (Quick og den fulde), men vil kører en scandisk igen og skal nok gemme logfilerne.

#8: Enig, synes selv det er utroligt der ikek bliver lavet om på strukturen herinde. Jeg har kørt Windows på for at teste om HD virkede.
Den er testet på anden HD uden fejl. Selvfølgelig har jeg tænkt mig at køre en legit version når jeg får testet HD ok.
Avatar billede Slettet bruger
22. december 2014 - 00:52 #10
det med google ?

1) slet din router log
2) start IE
3) skriv hvilken som helst adresse og gå til den
4) overvåg dit netværk

ligemeget hvad, så ryger det altid forbi akamei i london, det er google.

i pera, sender den alle requests videre til google som en redirection, helt åbenlyst.

for at jeg ikke skal høre mere brok fra ham kritikeren, så installer wiresharl og grab dit netkort, så kan du selv se.
Avatar billede WPCS Nybegynder
25. december 2014 - 20:57 #11
Til orientering hjalp det at hardformatere disken og derved smide en 64-bit på.
Der har siden ikke været nogen fejl overhovedet, så der har været en defekt/korrupt fil(er) på harddisken der selvfølgelig inden installation blev "formateret" under installationen. Men det gør den jo ikke, det tager 1-2 sekunder.
Avatar billede WPCS Nybegynder
19. januar 2015 - 00:37 #12
Lukkes