Avatar billede rboege Novice
25. december 2014 - 14:10 Der er 1 kommentar

Hjælp til køb af ny pc

Hej alle eksperter.
Jeg har nu igennem længere tid fået penge sparet sammen til en ny pc. Min tidligere er fra 2010/11.
I princippet fungere min gamle pc stadig, og kan trække spil som Battlefield 3, men jeg vil mere end bare de gamle spil.

Det i skal vide er jeg ønsker at bruge mine nuværende dele igen, hvis det kan lade sig gøre. Derved også minimere prisen på pc'en.

Mit budget er 5-7000 - Self, helst så billigt som muligt.

Nuværende Dele:
Grafikkort - Geforce GTX 660
Ram - 4x4GB Kingston HyberX 1600mhz
Harddiske - 3x Seagate Hybride Diske

Jeg har allerede kigget på både Føniks Computer og Komplett, dog tilbyder de ikke en løsning jeg er som sådan glad for.
Hos Føniks har jeg fået dette link genereret -
https://www.fcomputer.dk/?show=system_show&systemlinkid=134603

Hos komplett er sagen en helt anden. Jeg synes generelt ikke at kunne få/generere en pc uden grafikkort mm. og prisen bliver derfeter 7.000+

Desuden fatter jeg næsten hat på de nye bundkort. Sabertooth, maximus hero, etc. Hvad er forskellen på disse? Og hvad skal man gå efter?
Jeg er personligt ikke glad for MSI, så det vil jeg helst undvære.
Og processor, foretrækker en Pentium.

Men andet end det, er jeg lidt på bar bund. Håber på nogle folk kan hjælpe.
Avatar billede rboege Novice
26. december 2014 - 21:31 #1
Nogle eksperter derude?