Avatar billede DuckPastry Novice
25. december 2014 - 16:48 Der er 2 løsninger

Prioritering af HDD og SSD plads

Her til jul fik jeg en ny HDD på 2 tb :D, og jeg har allerede et SSD på 250 mb.

Mit spørgsmål er nu:
hvordan skal jeg prioritere min plads? Jeg regner med at have et par separate diske (jeg deler den på 2tb op i flere) til forskellige formål, som f.eks. :

1. En lille Linux (Unbunto) legeplads(200 mb HDD)
2. Et steamdrive til steam og andre spil (250mb SSD)
3. Et drive til mit styresystem Windows 7 64x bit(150mb HDD)
4. Et drive til misc. programmer som Gimp eller Microsoft Word (300mb HDD)

Jeg ved endnu ikke om nr.3 og 4 skal slås sammen.

Jeg kunne godt tænke mig at få jeres tanker på denne opstilling med eventuelle fordele og ulemper, ideer til andre drives, samt jeres bud på et optimalt setup :)
Avatar billede rboege Novice
25. december 2014 - 22:19 #1
Med kun 1 SSD ville jeg anbefale du lægger den som MBR, og installere windows på denne, og bruger din nye HDD til spil, programmer og lign.
Avatar billede DuckPastry Novice
14. maj 2015 - 21:25 #2
Jeg valgte at gøre som rboege forslog. Dette svar er bare så jeg kan lukke spørgsmålet :)