Avatar billede Thomasp1 Nybegynder
25. december 2014 - 22:31 Der er 7 kommentarer

Skærmdrivere stoppede med at svare og er genoprettet - hjælp

Hej

Jeg har gennem de sidste måneder oplevet et problem, som opstår, når jeg spiller spil (League og Legends og Counter Strike). Det der sker er, at spillet går i sort og i nogle tilfælde kommer jeg fejlmeddelelsen "skærmdriveren stoppede med at svare og er genoprettet", andre gange så går den bare i sort, men genoprettes igen.

Specs:

Windows 7
Intel Core i5-2500K CPU @ 3.30GHz
NVIDIA GeForce GTX 560, Intel(R) HD Graphics 3000
7,9 GB RAM

Jeg har opdateret drivers, prøvet at reparere spillene med deres egen klient, har sat grafik ned (kører med omkring 300-fps i begge spil), har også gendannet computeren en gang.

Ved simpelthen ikke hvad jeg skal gøre. Jeg vil være rigtig glad for noget hjælp :)

Thomas
Avatar billede Martin-Rene Nybegynder
25. december 2014 - 22:46 #1
Hej Thomas
Var der ingen af de forslag der kom i dit tidligere opslag om dette (http://www.eksperten.dk/spm/998849#reply_8156342) der kunne afhjælpe problemet?

Mvh
Martin
Avatar billede Thomasp1 Nybegynder
25. december 2014 - 23:41 #2
Jeg er i tvivl om, hvordan man fjerner tidligere drivers korrekt. Jeg har prøvet at fjerne dem flere gange, som en af brugerne skrev, men tror dog ikke jeg gør det på den korrekte måde.

Jeg har en ven, som har et grafikkort, der næsten er identisk til mit. Har dog ingen anelse om, hvordan man skifter et grafikkort.

Kan du hjælpe med nogle af de ovenstående?

Mvh Thomas
Avatar billede Slettet bruger
26. december 2014 - 05:01 #3
der er muligt at 300 fps er en kende for meget :)
Avatar billede 220661 Ekspert
26. december 2014 - 10:00 #4
Har du styr på om det kan være et varmeproblem?
Prøv at lade Speccy køre i baggrunden og spil så. Sæt spillet i pause med mellemrum og se på udviklingen af varmen på grafik kortet.
Drøner den op på 85 grader og derover så kører den for varm.
Vil mene den bør holdes på 75 eller derunder for at det er stabilt.
Avatar billede 220661 Ekspert
26. december 2014 - 10:00 #5
Avatar billede Thomasp1 Nybegynder
27. december 2014 - 14:17 #6
Okay, det vil jeg prøve!
Har også lagt mærke til at den larmer meget. Nogle gange på en lidt sjov måde, ligesom at der sidder noget løst. Ved ikke om det bare er kabinettet, eller er det kan være noget andet...

Men vil helt sikkert tjekke temp :)

Thomas
Avatar billede 220661 Ekspert
27. december 2014 - 14:29 #7
Hvis den larmer meget kunne det godt tyde på den kører varm. Den vil jo prøve at øge blæser hastigheden efter hånden som hardwaren bliver varmere.
Tjek din pc for skidt og snavs