Avatar billede martinohlin Nybegynder
01. januar 2015 - 18:10 Der er 12 kommentarer

Hjælp til drivere til en Medion notebook

Halløj :-) Og først Godt Nytår :-)

Sidder og roder med en Medion Akoya bærbar pc.Model nr. E6234.Født med Windows 8.Men nu med Windows 7.
Mit problem er at jeg ikke kan hitte nogle Windows 7 drivere nogle steder..Så har pt.En pc jeg egentlig ikke rigtig kan bruge til noget :-( Er det muligt at finde drivere til denne pc med Windows 7??? Det er drivere til lan og trådløs internet sm bus controller + et par stykker mere...Ville blive rigtig glad for en hjælpende hånd :-)

Mvh

Martin.
Avatar billede 220661 Ekspert
01. januar 2015 - 18:46 #1
Formoder du har prøvet om Windows 8 driveren kan virke til lan kortet?
Findes på Medion hjemmeside under drivere.

Har du prøvet at gå i enhedshåndteringen under lan kortet og fundet egenskaber og hardware id? Nogle gange kan man den vej finde en driver. Få du bare netadgang så kunne Slimdrivers måske hjælpe med de sidste drivere.
Avatar billede 220661 Ekspert
01. januar 2015 - 19:02 #2
Finder kun en Windows 8 lan driver.
Det er herinde: http://www.medion.com/dk/service/download/driver.php?highmain=3&highsub=1
Avatar billede 220661 Ekspert
01. januar 2015 - 19:14 #3
Avatar billede 220661 Ekspert
01. januar 2015 - 19:29 #4
Hedder det trådløse netkort Centrino Advanced-N 2230?

I tråden i forrige indlæg beskrives hvordan man kan finde en driver til denne.
Får du net på kan du måske også få flere drivere gennem Windows Update.
Avatar billede martinohlin Nybegynder
01. januar 2015 - 20:40 #5
Må sgu nok opgive :-( Og mit tyske er i den grad meget ringe....Har været inde i enhedshåndtering og under netværkscontroller - egenskaber - detaljer - egenskab - hardware id har jeg 4 forskellige muligheder...

1. PCI/VEN_8086&DEV_0887&SUBSYS_40628086&REV_C4

2. PCI/VEN_8086&DEV_0887&SUBSYS_40628086

3. PCI/VEN_8086&DEV_0887&CC_028000

4: PCI/VEN_8086&DEV_0887_CC_0280

Det er de værdier som jeg kan finde..Damn hvor ville det være godt med netadgang..Har også programmet Driverrobot,som måske kunne hjælpe mig videre.Men uden net,så er man på den.Tror desværre jeg har købt katten i sækken :-(
Avatar billede martinohlin Nybegynder
01. januar 2015 - 20:41 #6
Og kan desværre ikke finde ud af hvad netkortet hedder????
Avatar billede 220661 Ekspert
01. januar 2015 - 21:21 #7
I følge den oplysning du kommer med i #5 er kortet det som jeg har skrevet i #4 (Centrino Advanced-N 2230) , og du kunne jo prøve at hente driveren her, og se om du så kan komme på det trådløse net:
http://support.lenovo.com/us/en/downloads/ds029588
Det er den øverste driver du henter og installerer.

PS Jeg ved godt det er en Lenovo side, men harwaren bliver jo brugt i forskellige computere. Vi krydser fingre for at det virker.

Prøver lige at kigge den tyske side gennem nu da vi ved hvilket kort det er. Vender tilbage.

Kender ikke Driverrobot, bruger altid Slimdrivers til drivere
Avatar billede 220661 Ekspert
01. januar 2015 - 21:31 #8
Her har jeg kommet videre ind på den tysk side og fundet driverne:
https://downloadcenter.intel.com/Detail_Desc.aspx?DwnldID=24578&lang=deu&ProdId=3507
Avatar billede martinohlin Nybegynder
01. januar 2015 - 23:05 #9
1000 1000 tak for hjælpen 22061 :-) Det VIRKER BARE :-)Skylder en kølig fra kassen :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
02. januar 2015 - 09:05 #10
Super det virker. Forhåbentligt kan du nu få de andre drivere på plads. Som før sagt har jeg ikke brugt driverrobot, men Slimdrivers som der er en gratis version af her.
http://www.driverupdate.net/  (den gule til venstre som er gratis) + fin guide fra Poko1:  http://gratisupload.dk/vis/676841/
Når programmet er installeret og man har fundet driverne, kan du med programmet tage backup af disse. Lægger du installationsfil til Slimdrivers og backup på eksternt medie, så mener jeg du skal kunne indlæse drivere igen hvis du får brug for det. Et andet program jeg har prøvet en enkelt gang er IObit driverbooster som både findes i en gratis udgave og en købeversion.
http://www.iobit.com/driver-booster.php

Dette er så et svar :-D
Avatar billede martinohlin Nybegynder
02. januar 2015 - 12:01 #11
Mangler ord 220661 :-) Endnu engang 1000 tak for din support.Og rigtig godt nytår til dig :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
02. januar 2015 - 13:57 #12
Tak og i lige måde :-)
http://www.eksperten.dk/faq#faq-3-1