Avatar billede lx2ba Novice
09. januar 2015 - 16:08 Der er 21 kommentarer og
1 løsning

Vosteran - hvad er det for en størrelse?

Kategori: usikker!
Jeg har bemærket at der optræder "noget" der hedder Vosteran på min kones computer. Den har førsøgt at overtage søgefunktionen i Google Chrome. I første omgang var det ikke muligt gennem "indstillinger" at få den ændret til Google Search. Med IObits Uninstaller har jeg nu, tror jeg, fået ram på den. Hvor kan jeg have fået den ind fra?
Avatar billede martens Guru
09. januar 2015 - 19:54 #1
Aner det ikke, men her lidt info...

http://udenvirus.dk/vosteran-com-omdirigering/
Avatar billede 220661 Ekspert
09. januar 2015 - 23:15 #2
Vil anbefale du kører disse programmer:
Hent og instalér CCleaner free  https://www.piriform.com/ccleaner
http://www.spywarefri.dk/manualer/manual-for-installation-og-brug-af-ccleaner/
Lad programmet foretage en oprydning...

Hent Malwarebytes Anti-Malware herfra:
http://downloads.malwarebytes.org/mbam-download.php
http://www.eksperten.dk/guide/1605
For du en error code når du installerer så kig lige på denne tråd:
https://forums.malwarebytes.org/index.php?/topic/149048-internal-error-expression-error-runtime-error-at-79177-external-exeption-e06d763/

Prøv at hente AdwCleaner her:
http://general-changelog-team.fr/fr/downloads/finish/20-outils-de-xplode/2-adwcleaner
Start programmet, og når det er startet trykker du på [Scan]
Pc scannes, og ved endt scanning skal du trykke på [Clean].
Og derefter (automatisk) genstart...
Tilbage fra genstart kommer en log, som du gerne må kopiere herind.
Mht.: Vista og Windows 7/8 - Højreklik på filen - Kør som Administrator.

Nu kender jeg ikke stopzilla som der er i linket som martens her lagt ind, men programmet Spyhunter vil med rimelig sikkerhed have penge for det det finder. og det er der ikke grund til.
Samtidigt så stoler jeg ikke på det.

De programmer jeg anbefaler til fjernelase ligger også i denne guide sammen med andre programmer:
http://malwaretips.com/blogs/remove-vosteran-search/
Avatar billede lx2ba Novice
09. januar 2015 - 23:56 #3
Tak begge to, - det var da godt, at jeg fik spurgt, men jeg havde også netop den fornemmelse, som dit link, martens giver udtryk for!
Jeg når ikke at få gjort noget ved det før efter weekenden; men så skal jeg have det ordnet!
Avatar billede 220661 Ekspert
10. januar 2015 - 00:06 #4
God arbejdslyst med det :-)
Avatar billede lx2ba Novice
14. januar 2015 - 17:02 #5
Så er jeg endelig kommet i gennem hele programmet. Der har været en hel del bøvl med det, og jeg har faktisk knoklet med det både mandag, tirsdag og i dag.
Desværre var jeg ikke opmærksom på dine bemærkninger om Spyhunter,220661, - så det kostede mig lige 49 $!
Det fandt også en hel del skrammel.
Undskyld, at jeg ikke har nævnt, at der er tale om en Windows8.1-maskine
CrapCleaner kender jeg meget godt, og
det samme gælder MalWareBytes, som ligger fast på begge hjemmets computere. Spyhunter kørte jeg 3-4 gange, før der ikke blev fundet noget skrammel. Programmet fandt ellers den ene gang 61 stykker snavs!
- Grunden til, at jeg røg ind i Spyhunter var, at jeg havde bemærket, at der optrådte "noget" i forløbene, som hed DigiHelp, og under søgning efter, hvordan jeg kunne slippe af med den, ja, så fik jeg Spyhunter anvist som en god hjælp.
AWD kendte jeg ikke; men dens log følger her:# AdwCleaner v4.107 - Report created 14/01/2015 at 16:05:09
# Updated 07/01/2015 by Xplode
# Database : 2015-01-13.2 [Live]
# Operating System : Windows 8.1  (64 bits)
# Username : Martha - MARTHASPC
# Running from : C:\Users\Martha\Downloads\adwcleaner_4.107.exe
# Option : Clean

***** [ Services ] *****

***** [ Files / Folders ] *****

[x] Not Deleted : C:\Users\Martha\AppData\Local\CrashRpt
Folder Deleted : C:\Users\Martha\AppData\Local\Google\Chrome\User Data\Default\Extensions\aapbdbdomjkkjkaonfhkkikfgjllcleb

***** [ Scheduled Tasks ] *****

***** [ Shortcuts ] *****

***** [ Registry ] *****

Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Classes\CLSID\{BA0C978D-D909-49B6-AFE2-8BDE245DC7E6}
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Browser Helper Objects\{BA0C978D-D909-49B6-AFE2-8BDE245DC7E6}
Key Deleted : HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Ext\Stats\{BA0C978D-D909-49B6-AFE2-8BDE245DC7E6}
Key Deleted : HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Ext\Settings\{BA0C978D-D909-49B6-AFE2-8BDE245DC7E6}
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Uninstall\SpyHunter

***** [ Browsers ] *****

-\\ Internet Explorer v11.0.9600.17416

-\\ Google Chrome v39.0.2171.95

*************************

AdwCleaner[R0].txt - [511 octets] - [12/01/2015 13:17:34]
AdwCleaner[R1].txt - [4960 octets] - [12/01/2015 17:20:48]
AdwCleaner[R2].txt - [1600 octets] - [14/01/2015 15:57:03]
AdwCleaner[S0].txt - [4642 octets] - [12/01/2015 17:24:48]
AdwCleaner[S1].txt - [1536 octets] - [14/01/2015 16:05:09]

########## EOF - C:\AdwCleaner\AdwCleaner[S1].txt - [1596 octets] ##########

--------------------------------------------------------------
Ind i mellem bemærkede jeg, at der syntes at være en sammenhæng mellem problemerne og brugen af GoogleChrome, så den har jeg afinstalleret, indtil der ser ud til at være færdigrenset!
Jeg bemørkede, da jeg hentede loggen, at der i Adw-mappen ligger en karantæne mappe; men den bliver måske tømt automatisk?
Da jeg kiggede ind så jeg, at de filersom jeg så var med file-extension ".vir", så det er vel en samling "snavs"?
Avatar billede lx2ba Novice
14. januar 2015 - 17:07 #6
Åh, jeg glemte:
Nu, hvor jeg så kører med IE11.015 har jeg villet ændre "startvindue/tab" og "nyt vindue/tab"; men hver gang IE har været lukket, så står den igen med hjemmesiden:

http://www.msn.com/da-dk/?cobrand=toshiba13.msn.com&ocid=TSHDHP&pc=MATBJS

Jeg har været i "Funktioner/Indstillinger" adskillige gange; men uden held. Mon I også kunne hjælpe mig med det?
Avatar billede 220661 Ekspert
14. januar 2015 - 17:46 #7
Jeg er ikke sikker på den tømmes automatisk. Har ikke lige tænkt på det. Jeg plejer at fjerne den igen når jeg har brugt den. Når der kommer nye definitioner til programmet skal man alligevel hente den fulde version.
Har du kigget om der er noget mystisk i tilføj fjern programmer, der måske kan være skyld i at den starter med browseren hver gang?
Start ccleaner op og gå i værktøjer-opstart.
Her kan man se hvad der kommer med i opstarten. Du kan gemme en fil med det og kopiere den herind.
Så vil jeg lige kigge på om der er noget der kan undværes.

Med hensyn til Spyhunter, så er det muligt det kan nogle ting. Jeg vil blot ikke give de penge for det som de vil have. Havde de nu givet 14 dages gratis prøve, så man virkelig kunne teste det, havde det været mere troværdigt.
Avatar billede 220661 Ekspert
14. januar 2015 - 17:48 #8
Prøv evt at nulstille browseren, før du indstiller den til den side du vil have som startside.

En backup af foretrukne havde måske været en god ide før du gør det dog. Jeg er ikke sikker på de er der når du har resat den.
Avatar billede lx2ba Novice
14. januar 2015 - 19:15 #9
For nu at tage det sidste først! Hvordan nulstiller jeg IE11?
Avatar billede lx2ba Novice
14. januar 2015 - 19:28 #10
I CCleaner - opstart er der 6 forskellige "logs".
De følger her:
Genvejsmenu:
Ja    Directory    Advanced SystemCare        C:\Program Files (x86)\IObit\Advanced SystemCare 8\ASCExtMenu_64.dll
Ja    Directory    IObit Malware Fighter    IObit    C:\Program Files (x86)\IObit\IObit Malware Fighter\IMFShellExt.dll
Ja    Directory    IObitUnstaler    IObit    C:\Program Files (x86)\IObit\IObit Uninstaller\UninstallMenuRight64.dll
Ja    Drive    Advanced SystemCare        C:\Program Files (x86)\IObit\Advanced SystemCare 8\ASCExtMenu_64.dll
Ja    File    Advanced SystemCare        C:\Program Files (x86)\IObit\Advanced SystemCare 8\ASCExtMenu_64.dll
Ja    File    IObit Malware Fighter    IObit    C:\Program Files (x86)\IObit\IObit Malware Fighter\IMFShellExt.dll
Ja    File    IObitUnstaler    IObit    C:\Program Files (x86)\IObit\IObit Uninstaller\UninstallMenuRight64.dll
Ja    File    MBAMShlExt        C:\Program Files (x86)\Malwarebytes Anti-Malware\mbamext.dll
Ja    File    SmartDefragExtension    IObit    C:\Windows\system32\IObitSmartDefragExtension.dll
Ja    Folder    Browse With Paint Shop Pro 7    Jasc Software, Inc.    "C:\Program Files (x86)\Jasc Software Inc\Paint Shop Pro 7\psp.exe" "/Browse" "%L"
Ja    Folder    IObit Malware Fighter    IObit    C:\Program Files (x86)\IObit\IObit Malware Fighter\IMFShellExt.dll
Ja    Folder    IObitUnstaler    IObit    C:\Program Files (x86)\IObit\IObit Uninstaller\UninstallMenuRight64.dll
Ja    Folder    MBAMShlExt        C:\Program Files (x86)\Malwarebytes Anti-Malware\mbamext.dll
Ja    Folder    SmartDefragExtension    IObit    C:\Windows\system32\IObitSmartDefragExtension.dll

FireFox:
Ja    Extension    Adblock Plus    2.6.6    Wladimir Palant    default    Firefox 35.0    C:\Users\Martha\AppData\Roaming\Mozilla\Firefox\Profiles\1eaopba8.default\extensions\{d10d0bf8-f5b5-c8b4-a8b2-2b9879e08c5d}.xpi
Ja    Extension    Flagfox    5.0.11    David Garrett    default    Firefox 35.0    C:\Users\Martha\AppData\Roaming\Mozilla\Firefox\Profiles\1eaopba8.default\extensions\{1018e4d6-728f-4b20-ad56-37578a4de76b}.xpi
Ja    Extension    Google search link fix    1.4.9    Wladimir Palant    default    Firefox 35.0    C:\Users\Martha\AppData\Roaming\Mozilla\Firefox\Profiles\1eaopba8.default\extensions\jid0-XWJxt5VvCXkKzQK99PhZqAn7Xbg@jetpack.xpi
Ja    Extension    LastPass    3.1.1    LastPass Dev Team    default    Firefox 35.0    C:\Users\Martha\AppData\Roaming\Mozilla\Firefox\Profiles\1eaopba8.default\extensions\support@lastpass.com
Ja    Extension    WOT    20131118    WOT Services Oy    default    Firefox 35.0    C:\Users\Martha\AppData\Roaming\Mozilla\Firefox\Profiles\1eaopba8.default\extensions\{a0d7ccb3-214d-498b-b4aa-0e8fda9a7bf7}
Ja    Plugin    Google Update    1.3.25.11    Google Inc.    default    Firefox 35.0    C:\Program Files (x86)\Google\Update\1.3.25.11\npGoogleUpdate3.dll
Ja    Plugin    Java Deployment Toolkit 8.0.250.18    11.25.2.18    Oracle Corporation    default    Firefox 35.0    C:\Program Files (x86)\Java\jre1.8.0_25\bin\dtplugin\npdeployJava1.dll
Ja    Plugin    Java(TM) Platform SE 8 U25    11.25.2.18    Oracle Corporation    default    Firefox 35.0    C:\Program Files (x86)\Java\jre1.8.0_25\bin\plugin2\npjp2.dll

Chrome:
Ja    Extension    Adblock Plus    2.6.6    Wladimir Palant    default    Firefox 35.0    C:\Users\Martha\AppData\Roaming\Mozilla\Firefox\Profiles\1eaopba8.default\extensions\{d10d0bf8-f5b5-c8b4-a8b2-2b9879e08c5d}.xpi
Ja    Extension    Flagfox    5.0.11    David Garrett    default    Firefox 35.0    C:\Users\Martha\AppData\Roaming\Mozilla\Firefox\Profiles\1eaopba8.default\extensions\{1018e4d6-728f-4b20-ad56-37578a4de76b}.xpi
Ja    Extension    Google search link fix    1.4.9    Wladimir Palant    default    Firefox 35.0    C:\Users\Martha\AppData\Roaming\Mozilla\Firefox\Profiles\1eaopba8.default\extensions\jid0-XWJxt5VvCXkKzQK99PhZqAn7Xbg@jetpack.xpi
Ja    Extension    LastPass    3.1.1    LastPass Dev Team    default    Firefox 35.0    C:\Users\Martha\AppData\Roaming\Mozilla\Firefox\Profiles\1eaopba8.default\extensions\support@lastpass.com
Ja    Extension    WOT    20131118    WOT Services Oy    default    Firefox 35.0    C:\Users\Martha\AppData\Roaming\Mozilla\Firefox\Profiles\1eaopba8.default\extensions\{a0d7ccb3-214d-498b-b4aa-0e8fda9a7bf7}
Ja    Plugin    Google Update    1.3.25.11    Google Inc.    default    Firefox 35.0    C:\Program Files (x86)\Google\Update\1.3.25.11\npGoogleUpdate3.dll
Ja    Plugin    Java Deployment Toolkit 8.0.250.18    11.25.2.18    Oracle Corporation    default    Firefox 35.0    C:\Program Files (x86)\Java\jre1.8.0_25\bin\dtplugin\npdeployJava1.dll
Ja    Plugin    Java(TM) Platform SE 8 U25    11.25.2.18    Oracle Corporation    default    Firefox 35.0    C:\Program Files (x86)\Java\jre1.8.0_25\bin\plugin2\npjp2.dll

IE11:
Ja    Extension    Gem        C:\Program Files (x86)\Siber Systems\AI RoboForm\roboform.dll
Ja    Extension    Gem        C:\Program Files (x86)\Siber Systems\AI RoboForm\RoboForm-x64.dll
Ja    Extension    Udfyld        C:\Program Files (x86)\Siber Systems\AI RoboForm\roboform.dll
Ja    Extension    Udfyld        C:\Program Files (x86)\Siber Systems\AI RoboForm\RoboForm-x64.dll
Ja    Extension    Vis værktøjslinie        C:\Program Files (x86)\Siber Systems\AI RoboForm\roboform.dll
Ja    Extension    Vis værktøjslinie        C:\Program Files (x86)\Siber Systems\AI RoboForm\RoboForm-x64.dll
Ja    Helper    Ads Removal    Adblock    C:\Program Files (x86)\IObit\IObit Malware Fighter\adsremoval\IE\Adblock.dll
Ja    Helper    ExplorerWnd Helper    IObit    C:\Program Files (x86)\IObit\IObit Uninstaller\UninstallExplorer64.dll
Ja    Helper    Java(tm) Plug-In 2 SSV Helper    Oracle Corporation    C:\Program Files (x86)\Java\jre1.8.0_25\bin\jp2ssv.dll
Ja    Helper    Java(tm) Plug-In 2 SSV Helper    Oracle Corporation    C:\Program Files\Java\jre1.8.0_25\bin\jp2ssv.dll
Ja    Helper    Java(tm) Plug-In SSV Helper    Oracle Corporation    C:\Program Files (x86)\Java\jre1.8.0_25\bin\ssv.dll
Ja    Helper    Java(tm) Plug-In SSV Helper    Oracle Corporation    C:\Program Files\Java\jre1.8.0_25\bin\ssv.dll
Ja    Helper    RoboForm Toolbar Helper        C:\Program Files (x86)\Siber Systems\AI RoboForm\roboform.dll
Ja    Helper    RoboForm Toolbar Helper        C:\Program Files (x86)\Siber Systems\AI RoboForm\RoboForm-x64.dll
Ja    Toolbar    RoboForm Toolbar        C:\Program Files (x86)\Siber Systems\AI RoboForm\roboform.dll
Ja    Toolbar    RoboForm Toolbar        C:\Program Files (x86)\Siber Systems\AI RoboForm\RoboForm-x64.dll

Skemalagte Opgaver.
Ja    Task    ASC8_SkipUac_Martha    IObit    C:\Program Files (x86)\IObit\Advanced SystemCare 8\ASC.exe /SkipUac
Ja    Task    CCleanerSkipUAC    Piriform Ltd    "C:\Program Files\CCleaner\CCleaner.exe" $(Arg0)
Ja    Task    Driver Booster Scan    IObit    C:\Program Files (x86)\IObit\Driver Booster\Scheduler.exe /scan
Ja    Task    Driver Booster SkipUAC (Martha)    IObit    C:\Program Files (x86)\IObit\Driver Booster\DriverBooster.exe /skipuac
Ja    Task    Driver Booster Update    IObit    C:\Program Files (x86)\IObit\Driver Booster\AutoUpdate.exe /auto
Ja    Task    GoogleUpdateTaskMachineCore    Google Inc.    C:\Program Files (x86)\Google\Update\GoogleUpdate.exe /c
Ja    Task    GoogleUpdateTaskMachineUA    Google Inc.    C:\Program Files (x86)\Google\Update\GoogleUpdate.exe /ua /installsource scheduler
Ja    Task    Open URL by RoboForm    Microsoft Corporation    C:\Windows\system32\rundll32.exe url.dll,FileProtocolHandler "http://www.roboform.com/test-pass.html?aaa=KICMNMGMIMLJKMLJGMLJCNLJHMNMLMCNLMGMGMMMCNNJIMIMLJCNLJKJMJPMOMOJLMMJKJJMPMNJJNJICMIMCNGMCNOMOMFMOMOMCNPMCNGMJMPMPMFMJMCNMMCNGMJMPMPMCNNMJNPICMPMFMMJBJKJLIMJFMHMLMJNHICMEKMICNJJCKJNBJCMCLOJNILIHJOJJNKJCMJNNICMJNDJCMLJEJJNMJCMPMFMGMFMPMJNFICMGJLJKJBJLIGJLIGJKJMIBNKJHIKJ"
Nej    Task    Optimize Start Menu Cache Files-S-1-5-21-1969599992-1487737098-2742020106-1001
Ja    Task    Optimize Start Menu Cache Files-S-1-5-21-1969599992-1487737098-2742020106-500
Ja    Task    Run RoboForm TaskBar Icon        C:\Program Files (x86)\Siber Systems\AI RoboForm\RoboTaskBarIcon.exe
Ja    Task    SmartDefrag3_Startup    IObit    C:\Program Files (x86)\IObit\Smart Defrag 3\SmartDefrag.exe /STARTUP
Ja    Task    SmartDefrag3_Update    IObit    C:\Program Files (x86)\IObit\Smart Defrag 3\AutoUpdate.exe /autorun
Ja    Task    SpyHunter4    Enigma Software Group USA, LLC.    C:\Program Files\Enigma Software Group\SpyHunter\SpyHunter4.exe -scan
Ja    Task    SpyHunter4Startup    Enigma Software Group USA, LLC.    "C:\Program Files\Enigma Software Group\SpyHunter\Spyhunter4.exe"
Ja    Task    StartMenuAutoupdate    IObit    C:\Program Files (x86)\IObit\Start Menu 8\AutoUpdate.exe /AUTORUN
Ja    Task    Uninstaller_SkipUac_Martha    IObit    C:\Program Files (x86)\IObit\IObit Uninstaller\IObitUninstaler.exe /UninstallExplorer
Ja    Task    {8B657443-D7A8-4309-818A-0AEA79DB1035}    Microsoft Corporation    C:\Windows\system32\pcalua.exe -a "C:\Program Files (x86)\WildGames\Uninstall.exe"

Windows:
Ja    HKCU:Run    AshSnap        C:\Program Files (x86)\Ashampoo\Ashampoo Snap 7\ashsnap.exe
Ja    HKCU:Run    CCleaner Monitoring    Piriform Ltd    "C:\Program Files\CCleaner\CCleaner64.exe" /MONITOR
Ja    HKCU:Run    RoboForm    Siber Systems    "C:\Program Files (x86)\Siber Systems\AI RoboForm\RoboTaskBarIcon.exe"
Ja    HKCU:Run    WinBar (x64)    The WinBar Team    C:\Program Files\WinBar\WinBar.exe
Ja    HKLM:Run    1.TPUReg    TOSHIBA    "C:\Program Files (x86)\TOSHIBA\PasswordUtility\readLM.exe"
Ja    HKLM:Run    AmIcoSinglun64    Alcor Micro Corp.    "C:\Program Files (x86)\AmIcoSingLun\AmIcoSinglun64.exe"
Ja    HKLM:Run    Apoint    Alps Electric Co., Ltd.    C:\Program Files\Apoint2K\Apoint.exe
Ja    HKLM:Run    IObit Malware Fighter    IObit    "C:\Program Files (x86)\IObit\IObit Malware Fighter\IMF.exe" /autostart
Ja    HKLM:Run    StartCCC    Advanced Micro Devices, Inc.    "C:\Program Files (x86)\ATI Technologies\ATI.ACE\Core-Static\amd64\CLIStart.exe" MSRun
Ja    HKLM:Run    SunJavaUpdateSched    Oracle Corporation    "C:\Program Files (x86)\Common Files\Java\Java Update\jusched.exe"
Ja    HKLM:Run    TCrdMain    TOSHIBA Corporation    C:\Program Files\TOSHIBA\Hotkey\TCrdMain_Win8.exe
Ja    HKLM:Run    TecoResident    TOSHIBA Corporation    C:\Program Files\TOSHIBA\Teco\TecoResident.exe
Ja    HKLM:Run    TosWaitSrv    TOSHIBA Corporation    %ProgramFiles%\TOSHIBA\TPHM\TosWaitSrv.exe
Ja    HKLM:Run    TSSSrv    TOSHIBA Corporation    C:\Program Files (x86)\TOSHIBA\System Setting\TSSSrv.exe
Ja    HKLM:Run    TSVU    TOSHIBA    "c:\Program Files\TOSHIBA\TOSHIBA Smart View Utility\TosSmartViewLauncher.exe"
Ja    Startup User    NCReconnector.exe    TDC    C:\Users\Martha\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\Startup\NCReconnector.exe

Det blev jo en god mundfuld!
Avatar billede 220661 Ekspert
14. januar 2015 - 19:54 #11
Nulstille IE http://windows.microsoft.com/da-dk/internet-explorer/reset-ie-settings#ie=ie-11

Alle de Iobit programmer er de købeprogrammer?
kigger lige logs igennem
Avatar billede 220661 Ekspert
14. januar 2015 - 20:03 #12
Hvilket program er antivirusprogrammet på computeren?
Avatar billede 220661 Ekspert
14. januar 2015 - 20:16 #13
De her synes jeg ser mystisk ud:
Ja    Task    Uninstaller_SkipUac_Martha    IObit    C:\Program Files (x86)\IObit\IObit Uninstaller\IObitUninstaler.exe /UninstallExplorer
Ja    Task    {8B657443-D7A8-4309-818A-0AEA79DB1035}    Microsoft Corporation    C:\Windows\system32\pcalua.exe -a "C:\Program Files (x86)\WildGames\Uninstall.exe"

Der er mange ting på denne pc som sikkert både er noget som Toshiba har lagt ind og mange andre ting. Har lidt svært ved at gennemskue hvad i bruger?

Den her
Ja    HKLM:Run    AmIcoSinglun64    Alcor Micro Corp.    "C:\Program Files (x86)\AmIcoSingLun\AmIcoSinglun64.exe"
Kunne være et program der gemmer på det man taster på tastaturet. Ved du om der er sådant etprogam påden?
Avatar billede lx2ba Novice
15. januar 2015 - 13:28 #14
Hej!
Der blev jeg næsten helt tavs! ;<(
Der er kun sikkerhedsprogrammerne Defender og Malwarebytes (nå, ja og så Spyhunter) installeret.
I en anden tråd har jeg set AVG anbefalet, - er det AVG, der er "in"? (Det program har jeg tidligere haft glæde af)
Jeg har haft F-Secure fra TDC på begge vore computere, indtil denne Toshiba blev anskaffet, og da TDC ikke mente, at der var licens til èn mere, så har jeg simpelthen glemt det igen!
Avatar billede lx2ba Novice
15. januar 2015 - 13:32 #15
Ja, jeg har været ret så tilfreds med præstationerne med IoBit's programmer, så nogen er faktisk med licens, - enten på denne maskine eller på min desktopmaskine.Har du noget at bemærke til det?
Avatar billede lx2ba Novice
15. januar 2015 - 13:44 #16
Nå, nu kan jeg se, hvad du måske mener.
IoBits Uninstaller er meget effektiv, og under oprydningen (før jeg startede denne tråd, var det vist) - da ryddede jeg en hel stribe af spilleprogrammer (Wild Tangent), som må have været forudinstalleret, - og som vi ikke får brug for!
Den der:
Ja    HKLM:Run    AmIcoSinglun64    Alcor Micro Corp.    "C:\Program Files (x86)\AmIcoSingLun\AmIcoSinglun64.exe"

- kender jeg ikke noget til; men du har da ret i, at det kan være noget rigtigt snavs.
Nu har jeg aldrig vovet mig ind for at rette i registry, så der får jeg brug for assistance.
På "FileNet.com" har jeg fundet: "AmIcoSinglun.exe is not essential for Windows and will often cause problems.", -så det  kunne tyde på, at det bør smides ud, ikke?
Avatar billede lx2ba Novice
15. januar 2015 - 13:53 #17
Der ligger jo en hel mappe (forudinstalleret af Toshiba!) i Program Files (X86) mappen, - leveret af Alcor, - og jeg kan se, at IoBit Uninstaller har "Alcor Micro USB Card Reader" på listen, så det skulle være muligt at afinstallere ad den vej
Avatar billede 220661 Ekspert
15. januar 2015 - 17:25 #18
Ok så nu når du sagde Defender at det er en Windows 8 maskine. Defender indeholder antivirusprogram. Om man så kan lide og stole på dette er en religions sag. Jeg har valgt ikke at bruge den, da tester viser den ikke detekterer så godt som de andre programmer.
Bruger selv Avast, men AVG er lige så god når man kigger testerne igennem jeg har set.
Er du tilfreds med Iobit programmerne og computeren har overskud, så lad dem køre.
Jeg havde deaktiveret Ja    HKLM:Run    AmIcoSinglun64    Alcor Micro Corp.    "C:\Program Files (x86)\AmIcoSingLun\AmIcoSinglun64.exe" fra CCleaner så den ikke starter med op. Om der så også er et punkt i tilføj/fjern programmer der ken henvise til de, så havde jeg fjernet den.

Som du siger er der en masse programmer der følger med en pre installation. Mange af disse er unødvendige. Du skal dog sørge for at du har lavet recovery diske så du kan komme tilbage hvis harddisken går ned. Der ligger sikkert et program til dette, hvis du ikke har fået diske med i købet?
Alcor Micro USB Card Reader er sikkert den kortlæser du har på computeren.
Kan ikke lige se sammenhæng mellem den og AmIcoSinglun64??
Avatar billede 220661 Ekspert
15. januar 2015 - 17:26 #19
Iobit uninstaller den går også ind og rydder op i registeret ikke?
Ligesom Revo Uninstaller free gør.
Avatar billede 220661 Ekspert
15. januar 2015 - 17:39 #20
En anden ting er Java. Ved ikke om du ved om du bruger denne mere?

Hvis ikke så afinstaller den.
Jeg bruger den ikke mere til hverken netbank (Nordea) eller på E-Boks da de er gået over til JavaScript i stedet.
Avatar billede lx2ba Novice
15. januar 2015 - 20:44 #21
OK!
Jeg har afinstalleret "Ja    HKLM:Run    AmIcoSinglun64    Alcor Micro Corp.    "C:\Program Files (x86)\AmIcoSingLun\AmIcoSinglun64.exe" med IoBit Uninstaller, - og ja, den renser alle rester efter selve afinstalleringen, - og det har hidtil været meget effektivt på min Desktop compute.
Det med Java er jeg nok lidt usikker på, men det overvejer jeg.
Nu siger jeg tak for indsatsen, - så hvis du vil lægge et svar, så vil jeg sende dig din "præmie"  ;<D
Avatar billede 220661 Ekspert
15. januar 2015 - 21:04 #22
Velbekomme.
svar.