Avatar billede doublejoble Praktikant
10. januar 2015 - 12:38 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Backup program søges

Hej eksperter

Jeg leder efter det perfekte backupprogram til mine behov.
Jeg vil gerne kunne tage fil-backup af en windows 7 maskine over på en Nas-disk.
Backuppen skal kunne køre automatisk og jeg foretrækker at filerne ikke pakkes ned i en eller anden stor fil men at de bare bliver kopieret over til mål harddisken.
Jeg har indtil nu brugt programmet GrandbackupPE, men jeg er ikke helt tilfreds med det. Det kører ikke helt stabilt.

Har I et forslag til et godt backupprogram?

Med venlig hilsen
Lars
Avatar billede groenaert Novice
10. januar 2015 - 12:43 #1
FreeFileSync kunne måske være det du efterlyser...
http://sourceforge.net/projects/freefilesync/

Grønært.
Avatar billede claes57 Ekspert
10. januar 2015 - 13:04 #2
jeg er selv på http://allwaysync.com/
Det koster penge (26$ - den gratis kan ikke styre ret mange filer)
Men det er meget fleksibelt - og kan bruges fra flere maskiner til NAS.
Avatar billede kurt54 Ekspert
10. januar 2015 - 16:53 #3
man skal lige skelne mellem backup og synkronisering - og være opmærksom på de forskellige indstillinger. hvis jeg skriver på en opgave på min PC og kommer til at slette den - er det ofte en dårlig ide med synkronisering da det jo vil fjerne opgaven i 'backuppen' også. Microsoft synctoy kunne være en mulighed hvis man bruger den tredie option - Contribute (Contribute is like an Echo, but it does not delete any files)
Avatar billede claes57 Ekspert
10. januar 2015 - 17:06 #4
>kurt54 - det program, jeg har linket til kan sættes til ikke at slette på kopi-drevet. Men det holder ikke generationer af et dokument, så hvis man sletter et afsnit, så er det væk begge steder.
Avatar billede falster Ekspert
10. januar 2015 - 23:43 #5
Avatar billede doublejoble Praktikant
11. januar 2015 - 00:07 #6
Hej og tak for jeres input

claes57 nævner det med at kunne gemme flere udgaver af et dokument. Det glemte jeg at nævne, som et ønske.
Programmet må gerne koste penge, det skal bare ikke være abonnementsbaseret..
Avatar billede kurt54 Ekspert
11. januar 2015 - 02:29 #7
http://beanland.net.au/AutoVer/

Every time you save a file it is copied to your backup folder, drive or FTP

kunne være en mulighed

- iomega quicksync kunne også men det er gammelt og svært finde.
Det overvågede mapper og backede straks op med mulighed for versioner ubegrænset skrev de men ved et versionsnummer på over 65000 gik det nu galt..
Avatar billede Slettet bruger
11. januar 2015 - 06:24 #8
det klarer den indbyggede windows backup da ellers fint.
men, syncback er godt og simpelt
Avatar billede groenaert Novice
11. januar 2015 - 07:48 #9
FreeFileSync kan sagtens sættes op til ikke at slette synkroniserede filer. Programmet har sin egen "Recycle Bin" med alle versioner af slettede og overskrevne filer.

Grønært.
Avatar billede Regmos Praktikant
11. januar 2015 - 10:59 #10
+1 for FreeFileSync.

Fint program, men du skal lige fravælge ekstraprogrammer når du installerer.

Sæt det op som vist her (spejling/versionering) og gem jobbet (batchfilen).

http://www.youtube.com/watch?v=LX37AifCJ6Q

Start RealtimeSync og importer jobbet, så kører det
Avatar billede doublejoble Praktikant
11. januar 2015 - 19:34 #11
Nu har jeg fået kigget på FreeFileSync.
Jeg kan godt se, at det kan gemme de gamle versioner af filerne og det er jo godt.
Men det ser også ud til at det er enten eller - enten gemmer programmet ingen versioner, eller også gemmer den allesammen.
Kan man også sætte programmet til at gemme f.eks. 2 gamle versioner af filerne?
Avatar billede groenaert Novice
12. januar 2015 - 08:43 #12
Jeg har desværre ikke set nogle muligheder for, kun at beholde X antal versioner i FreeFileSync. Umiddelbart vil jeg tro, at man med et VBS script eller bat fil vil kunne lave en scheduled oprydning.
Avatar billede Regmos Praktikant
12. januar 2015 - 09:32 #13
Jeg har også tygget mig gennem hjælpefilen, desværre uden held.
Det har været ønsket i deres forum, men tilsyneladende uden resultat.

Et par forslag, hvis det skal automatiseres.

http://www.howtogeek.com/201930/how-to-automatically-delete-files-in-your-download-folder-on-a-schedule/

http://www.thewindowsclub.com/cyber-d-autodelete-auto-delete-files
Avatar billede doublejoble Praktikant
12. januar 2015 - 11:41 #14
Hej Eksperter

Nu har jeg haft tid til at få kigget på Alwayssync, som claes57 har foreslået.
Det kan faktisk alt det jeg har brug for. Det kan både gemme slettede filer og et bestemt antal versioner af ændrede filer.
Jubii..

Tak for jeres indspark allesammen. Livet er for kort til dårlige backups.

claes57, skriv et svar og jeg sætter point over til dig.

Vh
Lars
Avatar billede doublejoble Praktikant
28. marts 2015 - 11:26 #15
Lukker