Avatar billede follmann Novice
13. januar 2015 - 12:01 Der er 8 kommentarer

Explorer chrasher og Google Chrome vil ikke på nettet. Hijackthis log til gennemsyn

Jeg kan ikke få en computer til at tilgå internettet via IE elle Google.

Jeg har kørt MalwareBytes og AdWare cleaner uden held.

Kan i se noget i Hijack loggen?

Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.5
Platform: Windows 7 SP1 (WinNT 6.00.3505)
CHROME: 39.0.2171.95

Boot mode: Normal

Running processes:
C:\Windows\system32\Dwm.exe
C:\Windows\system32\taskhost.exe
C:\Windows\Explorer.EXE
C:\Program Files\CONEXANT\cAudioFilterAgent\cAudioFilterAgent.exe
C:\Program Files\Lenovo\HOTKEY\TPOSDSVC.exe
C:\Windows\System32\rundll32.exe
C:\Program Files\F-Secure\common\FSM32.EXE
C:\Program Files\Lenovo\HOTKEY\TPONSCR.exe
C:\Program Files\Lenovo\Zoom\TpScrex.exe
C:\Program Files\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
C:\Program Files\Common Files\Java\Java Update\jusched.exe
C:\Program Files\ThinkPad\Bluetooth Software\BTTray.exe
C:\Program Files\Synaptics\SynTP\SynTPLpr.exe
C:\Program Files\Malwarebytes Anti-Malware\mbam.exe
C:\PROGRAM FILES\SYNAPTICS\SYNTP\SYNTPHELPER.EXE
C:\Windows\system32\WerFault.exe
C:\Windows\system32\taskeng.exe
C:\Windows\system32\NOTEPAD.EXE
D:\HijackThis.exe

R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/p/?LinkId=255141
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://go.microsoft.com/fwlink/p/?LinkId=255141
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant =
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,CustomizeSearch =
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName =
O2 - BHO: AcroIEHelperStub - {18DF081C-E8AD-4283-A596-FA578C2EBDC3} - C:\Program Files\Common Files\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEHelperShim.dll
O2 - BHO: Search Helper - {6EBF7485-159F-4bff-A14F-B9E3AAC4465B} - C:\Program Files\Microsoft\Search Enhancement Pack\Search Helper\SEPsearchhelperie.dll
O2 - BHO: Java(tm) Plug-In SSV Helper - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - C:\Program Files\Java\jre7\bin\ssv.dll
O2 - BHO: Windows Live ID Sign-in Helper - {9030D464-4C02-4ABF-8ECC-5164760863C6} - C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\Windows Live\WindowsLiveLogin.dll
O2 - BHO: URLRedirectionBHO - {B4F3A835-0E21-4959-BA22-42B3008E02FF} - C:\PROGRA~1\MIF5BA~1\Office14\URLREDIR.DLL
O2 - BHO: Java(tm) Plug-In 2 SSV Helper - {DBC80044-A445-435b-BC74-9C25C1C588A9} - C:\Program Files\Java\jre7\bin\jp2ssv.dll
O4 - HKLM\..\Run: [cAudioFilterAgent] C:\Program Files\Conexant\cAudioFilterAgent\cAudioFilterAgent.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SmartAudio] C:\Program Files\CONEXANT\SAII\SAIICpl.exe /t
O4 - HKLM\..\Run: [TPHOTKEY] C:\Program Files\Lenovo\HOTKEY\TPOSDSVC.exe
O4 - HKLM\..\Run: [AcWin7Hlpr] C:\Program Files\Lenovo\Access Connections\AcTBenabler.exe
O4 - HKLM\..\Run: [PWMTRV] rundll32 C:\PROGRA~1\ThinkPad\UTILIT~1\PWMTR32V.DLL,PwrMgrBkGndMonitor
O4 - HKLM\..\Run: [F-Secure Manager] "C:\Program Files\F-Secure\Common\FSM32.EXE" /splash
O4 - HKLM\..\Run: [F-Secure TNB] "C:\Program Files\F-Secure\FSGUI\TNBUtil.exe" /CHECKALL /WAITFORSW
O4 - HKLM\..\Run: [SynTPEnh] %ProgramFiles%\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] "C:\Program Files\Common Files\Java\Java Update\jusched.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [Google Update] "C:\Users\bruger\AppData\Local\Google\Update\GoogleUpdate.exe" /c
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [Sidebar] %ProgramFiles%\Windows Sidebar\Sidebar.exe /autoRun (User 'LOKAL TJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\RunOnce: [mctadmin] C:\Windows\System32\mctadmin.exe (User 'LOKAL TJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-20\..\Run: [Sidebar] %ProgramFiles%\Windows Sidebar\Sidebar.exe /autoRun (User 'NETVÆRKSTJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-20\..\RunOnce: [mctadmin] C:\Windows\System32\mctadmin.exe (User 'NETVÆRKSTJENESTE')
O4 - Global Startup: Bluetooth.lnk = ?
O8 - Extra context menu item: Add to Google Photos Screensa&ver - res://C:\Windows\system32\GPhotos.scr/200
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MIF5BA~1\Office14\EXCEL.EXE/3000
O8 - Extra context menu item: S&end til OneNote - res://C:\PROGRA~1\MIF5BA~1\Office14\ONBttnIE.dll/105
O8 - Extra context menu item: Send billede til &Bluetooth-enhed... - C:\Program Files\ThinkPad\Bluetooth Software\btsendto_ie_ctx.htm
O8 - Extra context menu item: Send siden til &Bluetooth-enhed... - C:\Program Files\ThinkPad\Bluetooth Software\btsendto_ie.htm
O9 - Extra button: Send til OneNote - {2670000A-7350-4f3c-8081-5663EE0C6C49} - C:\Program Files\Microsoft Office\Office14\ONBttnIE.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: S&end til OneNote - {2670000A-7350-4f3c-8081-5663EE0C6C49} - C:\Program Files\Microsoft Office\Office14\ONBttnIE.dll
O9 - Extra button: &Sammenkædede OneNote-noter - {789FE86F-6FC4-46A1-9849-EDE0DB0C95CA} - C:\Program Files\Microsoft Office\Office14\ONBttnIELinkedNotes.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: &Sammenkædede OneNote-noter - {789FE86F-6FC4-46A1-9849-EDE0DB0C95CA} - C:\Program Files\Microsoft Office\Office14\ONBttnIELinkedNotes.dll
O9 - Extra button: @C:\Program Files\ThinkPad\Bluetooth Software\btrez.dll,-4015 - {CCA281CA-C863-46ef-9331-5C8D4460577F} - C:\Program Files\ThinkPad\Bluetooth Software\btsendto_ie.htm
O9 - Extra 'Tools' menuitem: @C:\Program Files\ThinkPad\Bluetooth Software\btrez.dll,-12650 - {CCA281CA-C863-46ef-9331-5C8D4460577F} - C:\Program Files\ThinkPad\Bluetooth Software\btsendto_ie.htm
O10 - Unknown file in Winsock LSP: c:\program files\common files\microsoft shared\windows live\wlidnsp.dll
O11 - Options group: [ACCELERATED_GRAPHICS] Accelerated graphics
O16 - DPF: {E2883E8F-472F-4FB0-9522-AC9BF37916A7} - http://platformdl.adobe.com/NOS/getPlusPlus/1.6/gp.cab
O18 - Protocol: wlpg - {E43EF6CD-A37A-4A9B-9E6F-83F89B8E6324} - C:\Program Files\Windows Live\Photo Gallery\AlbumDownloadProtocolHandler.dll
O18 - Filter hijack: text/xml - {807573E5-5146-11D5-A672-00B0D022E945} - C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\OFFICE14\MSOXMLMF.DLL
O23 - Service: AcPrfMgrSvc - Lenovo - C:\Program Files\Lenovo\Access Connections\AcPrfMgrSvc.exe
O23 - Service: AcSvc - Lenovo - C:\Program Files\Lenovo\Access Connections\AcSvc.exe
O23 - Service: Adobe Flash Player Update Service (AdobeFlashPlayerUpdateSvc) - Adobe Systems Incorporated - C:\Windows\system32\Macromed\Flash\FlashPlayerUpdateService.exe
O23 - Service: AMD External Events Utility - AMD - C:\Windows\system32\atiesrxx.exe
O23 - Service: Bluetooth Service (btwdins) - Broadcom Corporation. - C:\Program Files\ThinkPad\Bluetooth Software\btwdins.exe
O23 - Service: FSGKHS (F-Secure Gatekeeper Handler Starter) - Unknown owner - C:\Program Files\F-Secure\Anti-Virus\fsgk32st.exe
O23 - Service: F-Secure Network Request Broker - F-Secure Corporation - C:\Program Files\F-Secure\Common\FNRB32.EXE
O23 - Service: F-Secure Management Agent (FSMA) - F-Secure Corporation - C:\Program Files\F-Secure\Common\FSMA32.EXE
O23 - Service: F-Secure ORSP Client (FSORSPClient) - F-Secure Corporation - C:\Program Files\F-Secure\ORSP Client\fsorsp.exe
O23 - Service: Google Update Service (gupdate) (gupdate) - Google Inc. - C:\Program Files\Google\Update\GoogleUpdate.exe
O23 - Service: Google Update Tjeneste (gupdatem) (gupdatem) - Google Inc. - C:\Program Files\Google\Update\GoogleUpdate.exe
O23 - Service: Google Updater Service (gusvc) - Google - C:\Program Files\Google\Common\Google Updater\GoogleUpdaterService.exe
O23 - Service: Lenovo PM Service (IBMPMSVC) - Lenovo. - C:\Windows\system32\ibmpmsvc.exe
O23 - Service: Lenovo Camera Mute (LENOVO.CAMMUTE) - Lenovo Group Limited - C:\Program Files\LENOVO\HOTKEY\CAMMUTE.exe
O23 - Service: Lenovo Microphone Mute (LENOVO.MICMUTE) - Lenovo Group Limited - C:\Program Files\LENOVO\HOTKEY\MICMUTE.exe
O23 - Service: MBAMScheduler - Malwarebytes Corporation - C:\Program Files\Malwarebytes Anti-Malware\mbamscheduler.exe
O23 - Service: MBAMService - Malwarebytes Corporation - C:\Program Files\Malwarebytes Anti-Malware\mbamservice.exe

--
End of file - 8235 bytes
Avatar billede follmann Novice
13. januar 2015 - 12:05 #1
Jeg får følgende fejl i IE.

Problemsignatur:
  Navn på problemhændelse:    APPCRASH
  Programnavn:    iexplore.exe
  Programversion:    11.0.9600.17496
  Tidsstempel for program:    546fddcc
  Fejlmodulnavn:    DWrite.dll
  Fejlmodulversion:    6.2.9200.16492
  Tidsstempel for fejlmodul:    50f31984
  Undtagelseskode:    c0000005
  Undtagelsesforskydning:    0006bfa5
  OS-version:    6.1.7601.2.1.0.256.48
  Landestandard-id:    1030
  Flere oplysninger 1:    9506
  Flere oplysninger 2:    9506502c23f59e5e093e4c754a1bf1fd
  Flere oplysninger 3:    9170
  Flere oplysninger 4:    9170b5582df0609c36678e4212176f07

Læs erklæringen om beskyttelse af personlige oplysninger online:
  http://go.microsoft.com/fwlink/?linkid=104288&clcid=0x0406

Hvis onlineerklæringen om beskyttelse af personlige oplysninger ikke er tilgængelig, kan du læse den erklæring om beskyttelse af personlige oplysninger, som er offline:
  C:\Windows\system32\da-DK\erofflps.txt
Avatar billede Slettet bruger
13. januar 2015 - 13:21 #2
Start med at køre en sfc/scannow - log fra hijack this er ok. Prøv og at deaktivere F Security for at se om det er dit sikkerhedsprogram der forårsager problemet.
http://support2.microsoft.com/kb/929833/da
13. januar 2015 - 13:34 #3
Ref #2:

Til Vista / WIN7 styresystem:
Gå i Start - Skriv i søgefeltet > cmd > vælg det program som hedder > cmd.exe > og højreklik på den og sig "Kør som administrator"
Skriv:
SFC.exe    /scannow > ENTER
Der kommer en bjælke så længe scanningen køre - og når den er færdig forsvinder den igen og du får ikke andre meldinger.
Indsæt din Windows CD/DVD, hvis du bliver bedt om det.
Efter scanningen > Genstart...
Avatar billede 220661 Ekspert
13. januar 2015 - 15:30 #4
Har du forsøgt at resette begge browsere til fabriksindstillinger?
Avatar billede follmann Novice
13. januar 2015 - 15:46 #5
Begge browsere går i stå i opstarten, som om der er en port/protokol et sted der nægter dem adgang til internettet.

Jeg har afinstalleret begge browsere. Jeg kan installere Chrome, men den vil ikke starte ordentligt op. Jeg kan ikke installere IE11 igen, da computeren mener at en nyere version allerede er installeret.

Jeg har forsøgt at køre SFC flere gange. Den spørger ikke efter CD/DVD
Jeg kan ikke få lov til at installere CCleaner.
Jeg har kørt endnu en tur med MalwareByte, uden at den fandt noget.

Jeg vælger nu at give op og starte maskinen op fra ny.

Ønsker i point, så smid et svar.

Jeg takker for jeres hjælp.
Avatar billede 220661 Ekspert
13. januar 2015 - 19:11 #6
velbekomme. Jeg springer over med point her :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
13. januar 2015 - 20:35 #7
Øh har du prøvet AdwCleaner?
Avatar billede 220661 Ekspert
13. januar 2015 - 20:37 #8