Avatar billede ZeBa Ekspert
16. januar 2015 - 23:45 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Er det ikke endnu et eksempel på, at journalister ikke aner, hvad de skriver om?

http://jyllands-posten.dk/livsstil/rejser/ECE7361839/Britisk-passagerfly-bl%C3%A6st-over-Atlanten-i-rekordtid/

Det ser ud til, at han tror, at overskridelse af lydmuren har noget med hastigheden over jorden at gøre.
Avatar billede repox Seniormester
17. januar 2015 - 05:39 #1
Det er ikke mit indtryk at journalisten kæder de to ting sammen. Hvordan mener du han gør det?
Avatar billede ZeBa Ekspert
17. januar 2015 - 12:10 #2
Man skal over en vis hastighed for at gennembryde lydmuren. Men det er ikke hastigheden over jorden, men hastigheden igennem den luft, flyet befinder sig i.Såvidt jeg ved,
Men for mig at se er det tydeligt, st journalisten tror, at det er hastigheden over jorden, der afgør, om man gennebryder lydmuren.
Avatar billede larsini Seniormester
19. januar 2015 - 08:01 #3
der står i artiklen at flyet var tæt ved at bryde lydmuren. og det er jo helt klart noget vrøvl. flyet har bevæget sig med f ex 800 km/t og er blevet skubbet yderligere af medstrøm på 400 km/t.

sagen er, at flyet har flyttet sig over jorden med en hastighed der var tæt på lydens hastighed og det er jo noget helt andet end at bryde lydmuren.
Avatar billede ZeBa Ekspert
19. januar 2015 - 09:49 #4
så du er enig med mig?
Avatar billede larsini Seniormester
19. januar 2015 - 09:54 #5
helt enig
Avatar billede ZeBa Ekspert
28. januar 2015 - 22:14 #6
får jeg et svar til points?
Avatar billede larsini Seniormester
29. januar 2015 - 09:52 #7
ta' selv - jeg samler ikke - ellers tak
Avatar billede ZeBa Ekspert
29. januar 2015 - 13:00 #8
ok