Avatar billede kabbak Professor
19. januar 2015 - 15:17 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Skift af dataområde på mange diagrammer

Hej
Jeg har en Excel mappe med mange diagrammer på flere ark.
De får alle data fra forskellige kolonner i et stort data ark, eneste kolonne som går igen, det er kolonne A.
Da diagrammerne blev lavet, var der kun data til række 433, nu vil brugerne gerne se flere data, så nu skal de gå til række 865.

Jeg ville gerne kunne bruge en makro, som gik ind og rette tallet 433 til 865.

så f.eks.
ActiveChart.SetSourceData Source:=Sheets("Import data").Range( _
        "A1:A433,K1:N433")
blev til

ActiveChart.SetSourceData Source:=Sheets("Import data").Range( _
        "A1:A865,K1:N865")
Avatar billede supertekst Ekspert
19. januar 2015 - 15:30 #1
Hej Kabbak

Vil det sige, at det er et antal formler, der skal rettes i - eller?
Avatar billede kabbak Professor
19. januar 2015 - 15:36 #2
Ja, den skal rette i hvert diagram, på der range, der står i ActiveChart.SetSourceData Source.

Jeg ved nemmelig ikke om man kan søge og erstatte deri, jeg kan sagtens programmere loopet igennem chars
Avatar billede supertekst Ekspert
19. januar 2015 - 16:17 #3
Ja - udfordringen ligger i at kunne aflæse datasource pr. diagram
Avatar billede supertekst Ekspert
19. januar 2015 - 18:23 #4
Måske via Chart.SeriesCollection.Count & Chart.SeriesCollection(x).Formula, der opsplittes iflg. "!"

kan der opbygges en Datasource, der kan tilpasses med det nye rækkenr og derved tildeles.
Avatar billede kabbak Professor
20. januar 2015 - 10:30 #5
Løsningen blev

Public Sub test2()
For Each ch In ActiveSheet.ChartObjects
ActiveSheet.ChartObjects(ch.Name).Activate
ch.Activate
For X = 1 To 10
On Error Resume Next
ActiveChart.SeriesCollection(X).Formula = Replace(ActiveChart.SeriesCollection(X).Formula, 433, 865)
Next
End Sub

Læg et svar
Avatar billede supertekst Ekspert
20. januar 2015 - 12:17 #6
Fint og et svar