Avatar billede Guldsmeden Juniormester
21. januar 2015 - 22:24 Der er 6 kommentarer

Overførsel af fotos fra SD-kort til tablet

Jeg er på rejse uden min laptop, men med kamera og tablet (Samsung Galaxy 10,1") og vil gerne overføre mine fotos hertil, så jeg kan dele dem, fx på facebook. Der må/bør findes et kabel eller anden metode til overførsel - eller er jeg for optimistisk?
Avatar billede milter Ekspert
21. januar 2015 - 23:04 #1
Læs på siden her:

http://www.mobilsiden.dk/mobiltest/samsung-galaxy-tab-101-en-vaerdig-ipad-konkurrent-produkttest,lid.16934/

Derfor SKAL man have det originale USB-kabel i nærheden, hvis der skal nyt indhold ind på tablet'en. Hvorfor benytter Samsung ikke bare micro-USB som nu er standard i de fleste smartphones?

Dette specialkabel er virkeligt et irritationsmoment.
Avatar billede milter Ekspert
21. januar 2015 - 23:07 #2
Linket virker ikke ordentligt. Kopier hele adressen ind i din browser, så skulle du kunne se den.
Avatar billede jensenjs Juniormester
21. januar 2015 - 23:12 #3
Jeg har ikke en samsung galaxy tablet.
Så jeg ved ikke om dette er noget.

Jeg ved godt det er en flashram stick, men man kan vel kombinerer det med noget imellem.
Avatar billede Guldsmeden Juniormester
22. januar 2015 - 00:19 #4
Hej milter, tak for svaret, selv om det rammer lidt ved siden af. Jeg HAR skam USB-kablet, da det også er nødvendigt til opladning, men jeg vil gerne overføre mine fotos fra mit kameras SD (Secure Digital) hukommelseskort til min tablet UDEN computer som mellemled,  da jeg af pladshensyn ikke har medbragt den. Der må findes en anden type mellemstation, der ikke fylder så meget.

Min Galaxy er i øvrigt denne model:
http://www.pcworld.com/product/1425783/samsung-galaxy-note-sm-p601-tablet.html
Avatar billede milter Ekspert
22. januar 2015 - 21:23 #5
Hvis dit kamera har Bluetooth, kan det måske lade sig gøre. Eller hvad med en ekstern kortlæser?
Avatar billede jensenjs Juniormester
23. januar 2015 - 12:34 #6
Jeg glemte at vedlægge et link tidligere, og jeg kunne ikke finde siden igen.

Men jeg har så set denne, om den kan løse dine problemer ved jeg ikke da jeg ikke selv har haft fat i det.

http://www.samsung.com/us/mobile/cell-phones-accessories/ET-R205UBEGSTA