Avatar billede dazler Novice
21. januar 2015 - 22:31 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Sata III opfører sig som Sata II

Jeg har en Samsung SSD i min Pc. Jeg har installeret Samsung Magician - et stykke software der giver diverse informationer om Samsung SSD samt det system denne SSD er installeret i.

Jeg har lige ændret (i bios) til at køre AHCI.

Efter denne ændring har jeg konstateret følgende (iflg Samsung Magician):

* AHCI mode er aktiveret
* Your SSD is connected through SATA 3GB/s (SATA2) port.
* Læse-/skrivehastigheden er faldet drastisk

Jeg har min SSD forbundet til en SATA 3 port. Jeg har skiftet til en anden SATA 3 port uden at det ændrede noget.
Avatar billede Slettet bruger
22. januar 2015 - 01:30 #1
denne artikel nævner at den kan sløve computeren at bruge ahci.

----
Will it slow down my computer

Several websites claim, NCQ (one of AHCI component) will cause performance degradation in single threaded benchmark, but other author claim otherwise. Let put our think hat here.
-----

http://forum.crucial.com/t5/Crucial-SSDs/Why-do-i-need-AHCI-with-a-SSD-Drive-Guide-Here-Crucial-AHCI-vs/td-p/57078

og, er du sikker på den ssd er 3.0 ?
jeg købte en kinesisk usb stick på 8gb. det viste sig den kun var 2..
Avatar billede dazler Novice
22. januar 2015 - 01:50 #2
@ sidwave

Sata og USB er IKKE det samme.
Avatar billede Slettet bruger
22. januar 2015 - 09:12 #3
i samsung magician

gå ind under Os optimization og slå den hen på
advanced
her kan du lave de indstillinger du vil

husk at firmware update din disk samtidig

min hedder EXTOBB6Q på ssd 840 EVO 120 GB

m.v.h
Avatar billede Slettet bruger
22. januar 2015 - 09:18 #4
på skrivebord

computer-højreklik-administrer-enhedshåndtering-diskdrev-udvid

højreklik på dit ssd drev - egenskaber-politikker

min er der ikke hak i hurtig fjernelse
hak i bedre ydelse (standard)

hak i cachelagring

du vil kunne sætte hak i den sidste

slå tømning af buffer for windows cachelagring fra på enheden
af og til bliver disken hurtigere

prøv dig frem hvad der sker

m.v.h
Avatar billede dazler Novice
22. januar 2015 - 13:53 #5
@ treatmenice

Jeg er sikker på at du har villet det bedste, men spørger i øst og du svarer i vest.

Jeg har selv løst problemet og lukker nu tråden.
Avatar billede 220661 Ekspert
22. januar 2015 - 16:05 #6
@dazler

Vil du fortælle hvad løsningen var så andre brugere kan bruge din løsning ved samme problem?
Avatar billede dazler Novice
22. januar 2015 - 16:14 #7
Der var en fejl i mit Mobo. :)
Avatar billede 220661 Ekspert
22. januar 2015 - 16:23 #8
Ok. Tak for det.
Avatar billede Slettet bruger
22. januar 2015 - 16:39 #9
din opsætning må så være anderledes end min fordi her virker det

jeg viste dig så bare også hvordan man gør det uden software