Avatar billede fire-fox Nybegynder
22. januar 2015 - 14:03 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

mysql_num_rows() expects parameter 1 to be resource, null given in

Hej!

Har et problem med følgende kode :
mysql_num_rows() expects parameter 1 to be resource, null given in

Hvor fejler jeg henne?

  public function priv_listrls($line, $args) {

    $channel = $line ['to'];

    // failsafes ...
    if (strpos ( $channel, "#" ) === false)
    return;
    if ($channel != $this->precfg["rss"])
    return;

    $sql = "SELECT ctime, rss, nick FROM ".$this->precfg["rssdb"]." ORDER BY ctime DESC";
    $qres = $this->db->query("$sql");
    if (mysql_num_rows($qres) > "0") {
    while ($a = mysql_fetch_assoc($qres)) {
    $this->ircClass->privMsg ( $channel, "7RLS: $a[rss] :: 7Added By: $a[nick]");
    }
    } else {
    $this->ircClass->privMsg ( $channel, "4databasen er tom");
    }
Avatar billede michael_stim Ekspert
22. januar 2015 - 14:29 #1
Sät en: or die(mysql_error()); på der hvor du eksekverer din mysql_query.

En anden ting. Jeg ville nok bruge et andet API (MySQLi eller PDO) hvis jeg var dig.
22. januar 2015 - 16:25 #2
Den mest nærliggende årsag til fejlmeldingen er, at din query intet resultat giver.  Du forventer åbenbart, at variabelen $this->precfg["rssdb"] indeholder navnet på en database tabel.  Det jeg nok selv ville gøre var i koden at indsætte før queryen 'echo $this->precfg["rssdb"]; die;' og se, om variabelen indeholder det forventede tabelnavn.  Hvis ja, så erstat i queryen ".$this->precfg["rssdb"]." med det fundne tabelnavn og kør queryen direkte i mysql og se, om du der får det forventede resultat.
Avatar billede fire-fox Nybegynder
22. januar 2015 - 19:35 #3
det var precfg["rssdb"] som var fejlen :)

Så smid et svar
22. januar 2015 - 20:02 #4
Svar fra mig (hvis det var mig du mente.)
Avatar billede fire-fox Nybegynder
22. januar 2015 - 21:26 #5
Det var det du ledte mig hen til min fejl :)