Avatar billede blolsen Juniormester
27. januar 2015 - 21:15 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

VBA - problemer med at kopier og flytte data

Hej har en del af en kode, som jeg ikke helt kan få til at virke.

Har oprettet nogle unikke poster i kolonne Q i arket "Aktivitetsændringer 4 kvartaler", som jeg har brugt til at oprettet nye ark med navnene fra kolonne Q.

Før jeg begynder at flytte data til de nye ark vil jeg gerne have en overskrift i den første celle A1 i hvert nyt regne ark med navnene fra de unikke poster i kolonne Q

Har prøvet med nedenstående kode, men den virker ikke helt:-(

Hvis muligt vil jeg også gerne kunne skrive en fritekst i koden, som ligger sig i celle A2 på de respektive ark.

For Each C In Worksheets("Aktivitetsændringer 4 kvartaler").Range("Q2", Range("Q2").End(xlDown))

        If C.Value = wks.Name And wks.Name <> "Aktivitetsændringer 4 kvartaler" Then

        C.Value.Copy Destination:=Worksheets(wks.Name).Range("A1")
    End If
    Next

Kan sagtes sende hele koden, vis det skal ses i en helhed.
28. januar 2015 - 09:40 #1
Jeg kan ikke lige gennemskue, hvor wks kommer ind i billedet...

Jeg vil gætte på, at dette godt kunne virke

For Each C In Worksheets("Aktivitetsændringer 4 kvartaler").Range("Q2", Range("Q2").End(xlDown))
  If C.Value <> "Aktivitetsændringer 4 kvartaler" Then
      Worksheets(c.value).Range("A1").Value = c.Value
      Worksheets(c.value).Range("A2").Value = "Din fritekst"
  End If
Next
Avatar billede blolsen Juniormester
28. januar 2015 - 11:55 #2
Hej Thor,

Din kode ovenfor virker:-)

Jeg brugte wks for at fange det rigtige ark, eller det var i hvert fald min tanke:-)Kan se at jeg skulle have brugt C.value hele vejen i stedet.

rigtig mange tak - hvis du sendet mig et svar, så overfører jeg pointene

Brian
28. januar 2015 - 12:09 #3
Super