Avatar billede nalacin Novice
29. januar 2015 - 15:19 Der er 3 kommentarer

Hjælp til løsning på et netproblem på en SFO..

Hej Eksperter!

Jeg har et problem på den SFO jeg arbejder på. Problemet er at for at vi kan få internet skal vi logge på via en godkendelses side med brug af ens UNI-login.
MEN problemet er at man ikke kan få printeren på unilogin hvis de skulle printe eller spille sammen på netværk. Et andet problemer er feks når vores Ipads er logget på UNIlogin kan de ikke se hindanden feks 2 børn spiller ipad og vil hygge i minecraft pocket edition, så kan de ikke spille sammen da de åbenbart ikke er på samme netværk.... suk. Vores konsoller PS4 osv kan heller ikke logge på vores Uni-login.
MIT spørgsmål er :
Kan man købe en dongle eller lign i en bærbar som er logget på Uni-Login og derefter sende internettet ud som internetdeling som smartphones gør ?
Vi er ret desperate da der ingen hjælp er fra kommunen.

HELP US :-).
Avatar billede Slettet bruger
29. januar 2015 - 16:48 #1
du må skaffe dig adgang til udstyret, så det kan blive lavet korrekt med DHCP server der udsender ip adresser til enhederne, og placerer dem på samme subnet.

den slags foregår inde i en router.

få kommunen til at sende en IT mand ud.
og bliv ved at presse dem til de gør noget! :)
Avatar billede CRKrogh Ekspert
29. januar 2015 - 20:47 #2
Hej.

  Allerførst, den løftede pegefinger: Sikkerhedsfolk (også ved kommuner) har generelt ikke megen humoristisk sans - især ikke, hvis man forsøger at omgås de systemer, der er implementeret for at børn & unge kan færdes sikkert på nettet.

  Med det sagt, så kunne en enkel løsning være en mobiltelefon eller mobilrouter med 4G og internetdeling. Så er der kun regningen at spekulere over.

De bedste hilsner
03. december 2016 - 20:57 #3
Jeg har i øjeblikket samme problem på min Efterskole da jeg gerne vil have Internet på min ps4. Har søgt lidt rundt på nettet og mange siger at du muligvis kan forbinde den direkte til routeren med et ethernet-kabel, eller måske sætte en proxy-server op på en computer. Jeg har dog intet held haft med proxyserveren da ps4 stadig ikke kan opfange ip-addressen.