Avatar billede kfc Nybegynder
18. januar 2000 - 00:13 Der er 35 kommentarer og
1 løsning

Webside i en tabel.

Kan man åbne en underside i en stor tabel ???
det lydder måske lidt underligt, men da jeg godt kunne tænke mig nogæle ligestore sider i midten af den frameside jeg har lavet, kunne jeg godt tænke mig at man satte en tabel i midten, og så åbnede de forskellige sider deri, men kan det lade sig gøre, eller griber jeg det helt forkert an ???
Avatar billede tue Nybegynder
18. januar 2000 - 00:33 #1
Man kan ikke indsætte i en tabel,
med du kan lave det der hedder
"IFRAME" i IE
"ILAYER" i NS

Du skal bare indsætte følgene kode i
den tabel hvor du gerne vil have det nye vindue, og tilpasse WIDTH="xxx" HEIGHT="xxx"

Her er koden, ( virker i IE og NS ):

<ILAYER SRC="xxx.htm" WIDTH="460" HEIGHT="450"></ILAYER>
      <IFRAME SRC="xxx.htm" MARGINWIDTH=0 MARGINHEIGHT=0 HSPACE=0 VSPACE=0 FRAMEBORDER="0" SCROLLING="NO" WIDTH="460" HEIGHT="450"></IFRAME>
Avatar billede theartist Nybegynder
18. januar 2000 - 09:27 #2
Du kan også lave det via include pages i frontpage. Ønsker du mere information herom, kan du læse i hjælp filen i Frontpage eller lave den side du gerne vil have inde i tabellen, og den side hvor tabbelen er på, så skal jeg vise dig hvordan det laves.
Avatar billede jw Nybegynder
18. januar 2000 - 10:18 #3
tue:
Jeg prøver mig frem med din løsning. Netscape ignorerer "height" og viser xxx.htm siden 2 gange. Kan der være noget galt i koden?

IE virker upåklageligt.
Avatar billede tue Nybegynder
18. januar 2000 - 10:33 #4
Jeg har selv haft samme problem !!!

Fejlen er at hvis WIDTH="xxx" HEIGHT="xxx" er større end
den tabel den er i !!!

Eller sagt på en anden måde:

Hvis din tabel er 400 x 300, så må Ilayet heller ikke være over 400 x 300
Avatar billede kfc Nybegynder
18. januar 2000 - 10:36 #5
Jamen det ser jo meget fint ud, og virker jo også, men kan jeg ved et hyperlink i en anden tabel, skifte siden ud til en anden, altså ligesom man gør i frames ????
Avatar billede tue Nybegynder
18. januar 2000 - 10:53 #6
Det skulle gerne virke hvis du giver IFRAME og ILAYET et navn:

<ILAYER SRC="xxx.htm" NAME="xxx" WIDTH="460" HEIGHT="450"></ILAYER>

og så bare skrive følgene der hvor der skal linkes fra:

<a href="xxx" target="xx">Klik her...</a>

Det skulle virke, men jeg er ikke sikker !!!
Avatar billede kfc Nybegynder
18. januar 2000 - 11:00 #7
Jeg har lavet siden xxx.htm som en frameside, det giver lidt mere flexibilitet.
Men koden du kim med, virker fint, men jeg kan bare ikke få den centeret er det mig der gør et eller andet galt ???
Avatar billede kfc Nybegynder
18. januar 2000 - 11:02 #8
Nahhhh dummy mig, jeg har fået det til og virke.

Undskyld, du skal nok få dine point, og mange tak for hjælpen. :-)
Avatar billede tue Nybegynder
18. januar 2000 - 11:06 #9
Jeg forstår ikke helt hvad du mener ???
Hvad er det du ikke kan få centeret ???
Avatar billede kfc Nybegynder
18. januar 2000 - 11:11 #10
Det var det Iframe som kun ville være i venstre side, som jeg ville have i midten, men nu har jeg fået den til det.
Avatar billede tue Nybegynder
18. januar 2000 - 11:16 #11
Ok, så skulle det problem hvis være ude af verden !!!
Avatar billede jw Nybegynder
18. januar 2000 - 11:29 #12
Okay det er altså ikke lykkes mig endnu. (Netscape teer sig vildt).
Er der en der giver give mig en URL hvor det er lykkes, så bliver jeg kanon glad!!!
Avatar billede theartist Nybegynder
18. januar 2000 - 11:35 #13
du vil stadig ikke overveje at lave det i include pages?
Avatar billede jw Nybegynder
18. januar 2000 - 11:38 #14
Har prøvet at lede efter "include pages" i min Frontpage hjælp. Men min danske udgave kender intet i den retning. Uanset mit forsøg på kreativ oversættelse. FP2000!
Avatar billede theartist Nybegynder
18. januar 2000 - 12:40 #15
søg i hjælp på include tryk søg og klik på emne: display page in another page / Vis side i en anden side.

Avatar billede kfc Nybegynder
18. januar 2000 - 15:28 #16
Jeg har også forsøgt at finde den i den danske version, men uden held.

Avatar billede theartist Nybegynder
18. januar 2000 - 15:46 #17
hmm jeg sider med den engelske men det betyder jo ikke at den ikke skulle være der et sted i den danske.
Avatar billede kfc Nybegynder
18. januar 2000 - 20:32 #18
Theartist>>> Jamen det kan du da have ret i, men det er jo bare et spørgsmål om hvad det hedder, kunne du evt. ikke lige fortælle hvad for et menupunkt du finder den under, det kunne være det kunne hjælpe lidt på det.
Avatar billede theartist Nybegynder
19. januar 2000 - 09:43 #19
Insert/Component/Include page

Håber det hjælper.
Avatar billede kfc Nybegynder
19. januar 2000 - 11:22 #20
Insæt>Komponent>Inkluderet Side...
Sådan er det på dansk, nu har jeg set den, mne lige i denne lille test kunne jeg ikke vælge den, men jeg vil da prøve at lege lidt mere med det, men hvordan virker det i Netcape, det er ikke ret tit at alle disse FP finesser virker der ????
Avatar billede kfc Nybegynder
19. januar 2000 - 11:28 #21
For mig var det ingen succes, da den siden jeg indsætter bruger frames, isteddet for en masse tabeller, som skal skifte billeder og tekst, så jeg fik kun at vide at siden ikke understøtter frames :-( Men pyt, den anden som "tue" kom med, den virker fint, nu mangler vi bare at den kommer til at virke fornuftigt under Netscape.
Avatar billede theartist Nybegynder
19. januar 2000 - 11:49 #22
Include pages er browser uafhængigt, det eneste der skal til er at din server understøtter det. Det skal også virke selv om du bruger frames.
Avatar billede kfc Nybegynder
19. januar 2000 - 11:51 #23
OK, jeg har ikke prøvet at lægge det ud endnu, jeg sad bare og legede med det....
Avatar billede kfc Nybegynder
20. januar 2000 - 11:37 #24
Hmmm, nu har jeg prøvet at lægge det ud, men desværre også uden held, så min server understøtter det nok ikke.....
Men noget helt andet, og der er her "tue" kommer ind i billedet, kan man ikke lave det sådan at billedet's Height ændre sig efter den side som man sætter ind ?????
Avatar billede tue Nybegynder
20. januar 2000 - 11:50 #25
Hvad for et billede ???
Er det et der bliver indsat via IFRAME/ILAYER eller hvad ???
Er det ikke størrelsen af IFRAME/ILAYER du vil ændre ???

Avatar billede kfc Nybegynder
20. januar 2000 - 11:54 #26
Undskyld, jo, det er størrelsen af IFRAME/ILAYER jeg har PT sat den til en brede på 600, men den side jeg sætter ind deri, kan godt variere lidt i størrelsen alt efter hvad man gør på den siden, og det er derfor jeg gerne ville have at længden tilpassede sig efter siden.... Håber det blev mere forståeligt.
Avatar billede tue Nybegynder
20. januar 2000 - 12:00 #27
Det kan nemt at lave i asp !!!
Avatar billede kfc Nybegynder
20. januar 2000 - 12:03 #28
Umpf...... Det er jo ikke lige min stærke side.
Avatar billede tue Nybegynder
20. januar 2000 - 12:04 #29
Nej, men hvis der er point i det for mig, så
kan jeg jo lave det for dig !!!
Avatar billede kfc Nybegynder
20. januar 2000 - 12:12 #30
*GGG* Tjaa, så kunne jeg jo lige lave et spørgsmål om det :-)
Jamen jeg kender ikke så meget til ASP, er det lige som et stykke HTML man bare sætter ind, eller er der noget mere tricky bag det ????
Avatar billede tue Nybegynder
20. januar 2000 - 12:32 #31
Ja, det kræver at din server under støtter ASP, ( der findes mange gratis web-hoteler der understørret ASP ), og nej det er ikke lige som html,
det er VBscript, men jeg laver det så dan at du bare skal indskrive i en
database !!!
Avatar billede kfc Nybegynder
20. januar 2000 - 12:38 #32
Ok lad mig se det, hvor mange point skal jeg oprette til dig for det ???
Jeg mener helt bestemt at min server understøtter ASP.
Avatar billede tue Nybegynder
20. januar 2000 - 12:44 #33
Der er lige en ting jeg skal vide, for vi har måske misforstået hinanden !!!
Du har en side, hvor du har en IFRAME/ILAYER. I den IFRAME/ILAYER
kan du åbne andre sider, som for f.eks http://www.eksperten.dk.
Du har så bare flere forskellinge sider, som kan åbnes i det IFRAME/ILAYER,
har heg ret ???
Avatar billede kfc Nybegynder
20. januar 2000 - 12:49 #34
Ikke helt.

Du kan se den på http://www.cmcv.dk
Den er ikke færdig endnu, men det er Jeg har en hovedside, hvor jeg har en ramme. Deri kalder jeg en frameside, og det er her jeg laver alle ændringerne. Forsiden er og bliver sådanset bare den samme.
Den side jeg redigere, kan variere i længden alt efter hvor meget jeg skriver, og derfor kunne jeg godt tænke mig at IFRAME/ILAYER var variabelt i længden, sådan at jeg ikke skulle tænke mere på det.
Håber det gav lidt klaring på problemet.
Avatar billede tue Nybegynder
20. januar 2000 - 13:06 #35
Ok

Det kan jeg godt lave, men jeg kan ikke gøre sådan at den gør det
automatisk. Men sådan at du selv, alt efter hvilken side det er, stille
på width="xxx" height="xxx"

Jeg vil have 120 point for det.

Lad vær med at oprette et ny spørgsmål, bare giv mig
din e-mail adresse, så kan jeg altid få pointene senere...

Er det ok ???
Avatar billede kfc Nybegynder
20. januar 2000 - 13:10 #36
Det er helt ok, men du behøver nu ikke alligevel, for jeg har lavet lidt om på designet, så der er et rullepanel på de sider, som er længere end "xxx" så det går alligevel, men pointene kan du sikkert scorre ved noget andet, når jeg løber på andre problemer :-) Men tak alligevel.