Avatar billede Helprequired Nybegynder
04. februar 2015 - 21:25 Der er 6 kommentarer

Codebehind / kontakt formular

Jeg har været ved at lave en kontakt formular, men efter jeg er blevet færdig, fejler den konstant med at sende mailen. Jeg kan virkelig ikke lige se hvad problemet skulle være, da jeg har brugt den før, og der har den virket. Dog har jeg fundet denne kode på nettet, men ligner meget den oprindelige kode jeg brugte.

HTML KODEN :

<div id="kontaktformular">

        <table>
            <!-- Name -->
            <tr>
                <td align="left">
                    Dit Navn:</td>
                <td>
                    <asp:TextBox ID="txtName"
                                    runat="server"
                                    Columns="50"></asp:TextBox>
                </td>
            </tr>

                        <tr>
                <td align="left">
                    Din e-mail:</td>
                <td>
                    <asp:TextBox ID="txtMail"
                                    runat="server"
                                    Columns="50"></asp:TextBox>
                </td>
            </tr>

            <!-- Subject -->
            <tr>
                <td align="left">
                    Emne:
                </td>
                <td>
                    <asp:DropDownList ID="ddlSubject" runat="server">
                        <asp:ListItem>Emne1</asp:ListItem>
                        <asp:ListItem>Emne2</asp:ListItem>
                        <asp:ListItem>Emne3</asp:ListItem>
                        <asp:ListItem>Emne4</asp:ListItem>
                    </asp:DropDownList>
                </td>
            </tr>

            <!-- Message -->
            <tr>
                <td align="left">
                    Besked:
                </td>
                <td>
                    <asp:TextBox ID="txtMessage"
                                    runat="server"
                                    Columns="40"
                                    Rows="6"
                                    TextMode="MultiLine"></asp:TextBox>
                </td>
            </tr>

            <!-- Submit -->
            <tr align="center">
                <td colspan="2">
                    <asp:Button ID="btnSubmit" runat="server" Text="Send"
                        onclick="btnSubmit_Click" />
                </td>
            </tr>

            <!-- Results -->
            <tr align="center">
                <td colspan="2">
                    <asp:Label ID="lblResult" runat="server"></asp:Label>
                </td>
            </tr>
        </table>
    </div>

Codebehind fiilen:

using System;
using System.Collections.Generic;
using System.Linq;
using System.Net;
using System.Net.Mail;
using System.Web;
using System.Web.UI;
using System.Web.UI.WebControls;

namespace WebApplication4
{
    public partial class WebForm3 : System.Web.UI.Page
    {
        protected void Page_Load(object sender, EventArgs e)
        {

        }

        protected void btnSubmit_Click(object sender, EventArgs e)
        {
            try
            {
                //Create the msg object to be sent
                MailMessage msg = new MailMessage();
                //Add your email address to the recipients
                msg.To.Add("andeerzz@hotmail.com");
                //Configure the address we are sending the mail from
                MailAddress address = new MailAddress("andersjprivat@gmail.com");
                msg.From = address;
                //Append their name in the beginning of the subject
                msg.Subject = txtName.Text + " :  " + ddlSubject.Text;
                msg.Body = txtMessage.Text + " Mail: " + txtMail.Text;

                //Configure an SmtpClient to send the mail.
                SmtpClient client = new SmtpClient("smtp.gmail.com");
                client.EnableSsl = true; //only enable this if your provider requires it
                //Setup credentials to login to our sender email address ("UserName", "Password")
                NetworkCredential credentials = new NetworkCredential("andersjprivat@gmail.com", "KODEN TIL MIN MAIL");
                client.Credentials = credentials;

                //Send the msg
                client.Send(msg);

                //Display some feedback to the user to let them know it was sent
                lblResult.Text = "Din besked er sendt. Du vil modtage svar inden for 24 timer";

                //Clear the form
                txtName.Text = "";
                txtMessage.Text = "";
                txtMail.Text = " ";
            }
            catch
            {
                //If the message failed at some point, let the user know
                lblResult.Text = "Der er sket en fejl, forsøg igen senere.";
            }

http://itsupporting.securehome.nu/

- Dette er et link til hjemmesiden, hvor i lige kan se det færdige resultat, og at den giver en fejl ved forsøg på at sende mailen til mig.

Håber der er nogle der kan hjælpe, ville virkeligt være påskønnet, da jeg står og skal have siden færdig inden weekenden (helst)
Avatar billede arne_v Ekspert
04. februar 2015 - 21:42 #1
Hvilken fejl faar du?
Avatar billede Helprequired Nybegynder
04. februar 2015 - 22:38 #2
Jeg får som sådan ingen fejl :)

Den siger bare følgende:

Der er sket en fejl, forsøg igen senere.

Som om at smtp eller lign ikke fungere ordentligt.
Avatar billede arne_v Ekspert
04. februar 2015 - 22:44 #3
catch(Exception ex)
{
  lblResult.Text = "Der er sket en fejl, forsøg igen senere. " + ex;
}
Avatar billede Helprequired Nybegynder
04. februar 2015 - 22:58 #4
Der er sket en fejl, forsøg igen senere. System.Net.Mail.SmtpException: SMTP-serveren kræver en sikker forbindelse, eller klienten var ikke godkendt. Serversvaret var: 5.7.0 Must issue a STARTTLS command first. pg3sm593230lbb.8 - gsmtp ved System.Net.Mail.MailCommand.CheckResponse(SmtpStatusCode statusCode, String response) ved System.Net.Mail.MailCommand.Send(SmtpConnection conn, Byte[] command, MailAddress from, Boolean allowUnicode) ved System.Net.Mail.SmtpTransport.SendMail(MailAddress sender, MailAddressCollection recipients, String deliveryNotify, Boolean allowUnicode, SmtpFailedRecipientException& exception) ved System.Net.Mail.SmtpClient.Send(MailMessage message) ved _Default.btnSubmit_Click(Object sender, EventArgs e) i c:\Users\Anderz\Documents\Visual Studio 2013\WebSites\WebSite1\Default.aspx.cs:linje 35

Dette skrev den nu så :D
Avatar billede tinaw25 Nybegynder
05. februar 2015 - 14:53 #5
Har du prøvet lokalt eller lagt den op på et webhotel?
Avatar billede Helprequired Nybegynder
05. februar 2015 - 16:21 #6
Jeg kan godt få den til at fungere lokalt nu, efter jeg skiftede SMTP til unoeuros egen SMTP :)

Men NU fungerer det ikke når jeg lægger den op på nettet, altså uploader den til domænet :)