Avatar billede overloaded Mester
07. februar 2015 - 21:03 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Er java nødvendigt længere?

Er det overhovedet nødvendigt at have installeret java. Tænker på sikkerheden.
http://www.version2.dk/artikel/digitaliseringsstyrelsen-boer-opfordre-folk-til-fjerne-java-igen-74882
Avatar billede Blueeyez Mester
07. februar 2015 - 21:16 #1
Egentligt ikke..
Avatar billede Blueeyez Mester
07. februar 2015 - 21:18 #2
Du kan os fjerne Flash Player og i stedet for speedtest.net, så speedof.me som bruger html5.. Youtube behøver heller ikke Flash Player mere..

Det er kun erhvervs brugere der mig bekendt behøver Java endnu.. (Selvom jeg da håber for de erhvervsdrivende at det snart ændrer sig)..
Avatar billede overloaded Mester
07. februar 2015 - 21:34 #3
Så er Java og Flash Player fjernet.

Læg et svar for point.
Avatar billede Blueeyez Mester
07. februar 2015 - 21:38 #4
Får du her :-)

Hvis du iøvrigt ikke bruger Microsoft Silverlight så bør du os fjerne det..
Netflix tilbyder en html5 løsning hvis det er..
Avatar billede overloaded Mester
07. februar 2015 - 21:48 #5
Bliver nød til at beholde Flashplayer ellers virker https://danskespil.dk/ ikke ordentligt.
Avatar billede Blueeyez Mester
07. februar 2015 - 21:52 #6
Ja, det er ikke altid lige nemt ;-)

Hvis du bruger Firefox, så er der flashblock.. Det meste skidt kommer igennem via browseren og Flash, Java og Silverlight er ret upraktisk, men igen os nødvendige fordi så mange hjemmesider bruger dem..
Avatar billede arne_v Ekspert
07. februar 2015 - 22:10 #7
Generelt er det en god ting sikkerhedsmaeessigt at fjerne browser plugins som man ikke bruger.

Og mange danskere har ikke laengere brug for Java efter at NemID ikke laengere kraever det.

Men der er altsaa ogsaa andre ting end NemID som kraever Java.

Og udbredelsen af Java er ikke en Danmark & NemID specifik ting. Java er installeret paa en meget stor andel af verdens PC'ere. Formentlig noget i 50-75% stoerrelsen.

Og med nyere Java versioner saa er sikkerhedsniveauet langt over andre plugins. Default idag er: unsigned => koerer ikke, signed => spoerger om brugeren vil tillade.