Avatar billede jjbirk Nybegynder
11. februar 2015 - 12:22 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

knap til at sende og auto gemme dokumnet

Hejsa.

Kan man lave det sådan så når man trykker på "Gem og send" skal word dokumentet sendes som mail. Til nogle forud bestemt mailadresser (3-4 stk) evt. som pdf.
Samtidig skal den gemme dokumentet i en mappe (eks. Rapporter 2015) dokumentet skal gemmes med forløbent nummer 1, 2, 3, 4, og så videre.
Når året er gået skal man nemt kunne starte på en ny mappe eks. Rapporter 2016) og starte med dokument nr. 1 igen.

Håber der en der kan/vil hjælpe med dette, hvis man kan.

Se evt. noget af word filen her:
http://gratisupload.dk/vis/719638
Avatar billede Blueeyez Mester
11. februar 2015 - 13:58 #1
Lyder meget som om dropbox eller google drev kan bruges.. Bortset fra folk så ikke får en mail, men forbinder til den delte mappe..
Avatar billede jjbirk Nybegynder
11. februar 2015 - 15:17 #2
Her nu svært ved at se det skulle kunne noget af det jeg beskriver, andet end at ligge dokumentet der.
sagt på en anden måde:
Kan ikke se beskrivelsen af, hvordan man får den til at gemme når man trykker på knappen "Gem og send" på dokumentet.
Hvordan gemmer den automatisk med forløbende nr ????
Hvordan sender den mail ???

hmmm kan ikke se det var løsningen på noget af det.....
Avatar billede Blueeyez Mester
11. februar 2015 - 18:39 #3
Først og fremmest skrev jeg at funktionaliteten lød lidt ala google drev/dropbox.
Hvis du har dropbox på din pc og opretter en mappe i dropbox som du deler med de 4 personer, så vil de jo modtage hvad end du gemmer der i.. bare ikke pr mail.. I Libre Office kan man eksportere et dokument som pdf fil. Jeg ved ikke om Word kan dette..

De fleste skrive programmer gemmer hvert 5 eller 10 minut.. mig bekendt.

Hvilket skrive program bruger du? Office 2003, 2007, 2010 eller nyere?

Skal jeg være helt ærlig, så er der mig kun "send som mail", men jeg er ret sikker på du skal bruge en mail klient på din pc ala thunderbird.

Dernæst så tvivler jeg på den gemmer som pdf hvis word da kan det.. (Jeg kører Linux, så bruger Libre Office..
Avatar billede jjbirk Nybegynder
26. februar 2015 - 00:25 #4
Fik programmeret en del, så det virker.