11. februar 2015 - 16:56Der er
3 kommentarer og 1 løsning
Data ang. E-mails fra Microsoft Outlook til Excel
Hvordan kan det lade sig gøre automatisk at importere fra en bestemt mappe i Outlook til Excel? Jeg skal bare bruge informationen om at nu er der kommet en ny mail i denne mappe. Emnefeltet starter altid med *** og slutter med ***. Hvordan er det muligt at sætte noget automatisk op så Excell selv "suger" data fra Otulook når der komme ern mail som beskrevet?
Mød en af Nordens fremmeste eksperter i adfærdsdesign – Morten Münster, der bl.a. har skrevet ” Jytte fra marketing er desværre gået for i dag” – på Computerworld Cloud & AI Festival.
Det kan f.eks. gøres via programmering i VBA i en Excel fil, der kan "se i mappen" om der er kommet flere mails, idet der så skal holdes regnskab hermed i Excel-filen.
Evt. kan denne test udføres et antal gang med et vist interval.
--
Hvis mappen er en postkasse kan en VBA i Outlook starte processen op.
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.