Avatar billede dlrma_ Nybegynder
11. februar 2015 - 17:42 Der er 4 kommentarer

Tror jeg bliver hacked.

Hej eksperten.
Jeg er i tvivl om min computer har været udsat for et hackerangreb de sidste 2 dage.
Det er jeg af flere grunde:
1) Mit net er blevet ultra langsomt - ligesom om der sidder en tredjepart på pc'en..
2) Min historik siger jeg har været inde på nogle hjemmesider, som jeg ikk har besøgt, og andre har ikke haft tilgang til min pc.
3) På min mail, når jeg logger ind, plejer min mailadresse at være gemt, men i stedet står der forslag til andre mails, som ikke før har været logget ind på min pc..

Synes det virker højst besynderligt, men der er ikke nogen transaktioner på mit dankort, så tror ikke de har mine kortoplysninger.
Har kørt diverse virusscans, slettets cookies osv..
Tænker at reinstallere min pc nu, da jeg er meget overbevist om, at andre enten har fået tilgang til min pc udefra, eller tilgang til mit netværk..

Hvad bør jeg gøre?
Vh. Daniel.
Avatar billede 220661 Ekspert
11. februar 2015 - 19:12 #1
Hej Daniel.
Prøv at køre denne pakke her:
Hent og instalér CCleaner free  https://www.piriform.com/ccleaner
http://www.spywarefri.dk/manualer/manual-for-installation-og-brug-af-ccleaner/
Lad programmet foretage en oprydning...

Hent Malwarebytes Anti-Malware herfra:
http://downloads.malwarebytes.org/mbam-download.php
http://www.eksperten.dk/guide/1605
For du en error code når du installerer så kig lige på denne tråd:
https://forums.malwarebytes.org/index.php?/topic/149048-internal-error-expression-error-runtime-error-at-79177-external-exeption-e06d763/
Gerne lige lægge loggen ind der kommer når den er færdig

Prøv at hente AdwCleaner her:
http://general-changelog-team.fr/fr/downloads/finish/20-outils-de-xplode/2-adwcleaner
Start programmet, og når det er startet trykker du på [Scan]
Pc scannes, og ved endt scanning skal du trykke på [Clean].
Og derefter (automatisk) genstart...
Tilbage fra genstart kommer en log, som du gerne må kopiere herind.
Mht.: Vista og Windows 7/8 - Højreklik på filen - Kør som Administrator.
Avatar billede dlrma_ Nybegynder
11. februar 2015 - 22:39 #2
Hej.
Tak for det fine svar..
Er netop lige blevet færdig med at gendanne min pc. Er ved at installere samtlige af de programmer du foreslog, så jeg fremover er på den sikre side!
Computeren kører nu meget bedre end den har gjort i lang tid, og har ændret kodeordet til mit netværk, så nu bør der ikke komme lignende problemer! Er meget overbevist om, at min pc, net, ip whatever har været brugt af en tredje part, da den pludselig fra dag til dag har opført sig meget underligt, efter jeg prøvede at finde en fil til et program, som aldrig rigtig kom frem, selvom jeg kørte flere forskellige filer, som jeg dog af-installerede efter. Så om det er selvforskyldt eller ej, er ikke til at vide.
Jeg siger mange tak for det flotte svar!
12. februar 2015 - 06:54 #3
Pssst: Generelt - kig også på www.ninite.com for at install diverse 3. parts programmer let og smart :-)

Se i listen/menuen ...
Avatar billede 220661 Ekspert
12. februar 2015 - 17:49 #4
#2 velbekomme :-)