Avatar billede Kast20 Seniormester
12. februar 2015 - 13:15 Der er 2 kommentarer

Beregner formular i PHP

Hej,

Jeg har et excel-ark med en beregner der kalkulerer tilbagebetalingsiden på et bestemt anlæg. Jeg har brug for noget hjælp til at "omsætte" disse kalkulationer til et PHP-script. Her skal brugeren udfylde 3 form-felter, hvorefter de øvrige form-felter tilpasser sig ift. til deres formular.

Er der en venlig sjæl der kan hjælpe mig videre? Jeg sender gerne excel-filen med beregneren.
Avatar billede HBP2 Praktikant
12. februar 2015 - 21:34 #1
Problemet er vel først og fremmest hvilke beregninger der skal til. Og den information (altså formlerne) er gemt væk i et Excel ark. Men et Excel ark er ikke ligefrem en specifikation, så start med at udtrække formlerne, så kan det være det bliver nemmere at overskue.
Avatar billede majbom Novice
14. februar 2015 - 21:26 #2
Du skal have omdannet en formel fra et excel-ark til php-kode?

Bare ud fra et enkelt excel-ark nu her, eller skal PHP selv kunne finde og "omdanne" formlen?