Avatar billede steelman Novice
16. februar 2015 - 12:39 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Ikke sammentælle dubletter

Hej,

Jeg har én Excel fil med flere ark i - et ark for hver medarbejder. Hver medarbejder har kollonne A med opgavenummer og B med timetal.

På et ark skal der være en sammentælling af alle timetal. MEN da flere medarbejdere kan være på samme opgave (med forskelligt timetal) vil det jo give fejl, hvis det bare er en alm. sammentælling. Der skal altså udelukkes dubletter - så hvis samme opgavenummer stå hos to forskellige medarbejdere, skal kun ét timetal tælles med.

Kan det overhovedet lade sig gøre?
Avatar billede finb Ekspert
16. februar 2015 - 14:44 #1
Lad os sige, at en opgave varer 8 timer.
Jeg ville lave en
Konsolidering
og derefter i konsoliderings-summen skrive:
=hvis(sum(Timerne)>8;8;Timerne)
Avatar billede steelman Novice
19. marts 2015 - 11:00 #2
lukket pga manglende svar....