Avatar billede palleskov Juniormester
18. februar 2015 - 13:59 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

El-installation

Hej

Jeg arbejder i en virksom hed hvor vi laver nogle skorstene der skal have installeret lys indvendig.
Må vi selv trække kabler sætte stik i enderne og installerer lysarmatur eller skal vi have elektriker til at sætte ledninger i armaturet og stikene.
Hvor kan man læse om det lovmæssige det er jo nok det bedste at have det på skrift.

PS. Skorstenene bliver stillet op så det bliver en fast bygning.
Avatar billede finb Ekspert
18. februar 2015 - 14:06 #1
Du må vist godt lave det, men
elektrikeren skal godkende/tilslutte det.
Avatar billede palleskov Juniormester
18. februar 2015 - 14:14 #2
Det regnede jeg også med, men det kunne være fint hvis jeg kunne læse det et eller andet sted så jeg er sikker lovmæssig.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
18. februar 2015 - 14:34 #3
I sidste ende er det jo elektrikeren der skal stå inde for installationen - så hvorfor ikke kontakte ham, og høre hvad han siger?

Så vidt jeg ved er det ikke et "lovkrav" at man selv må lave installationen. Det er op til den enkelte elektriker, om han vil godkende installationen, uden selv at have lavet den. Så jeg tvivler på at du på skrift kan finde noget om, at det er i orden.

Men HVIS det findes, er det på http://www.sik.dk/
Avatar billede palleskov Juniormester
11. marts 2015 - 08:18 #4
..
Avatar billede palleskov Juniormester
11. marts 2015 - 08:19 #5
..