Avatar billede sokken Nybegynder
24. februar 2015 - 09:29 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Vil ikke execute

Jeg har en kode, der ser sådan ud (brudstykker), men den kommer med en fejl når den skal execute. Hvor ligger fejlen - jeg kan simpelthen ikke se den.

HEADER:
<%
Dim myConn
Set myConn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
myConn.open(sConn)

if request.querystring("pageid") = "insertAktivitet" then

Dim bUpdate

bUpdate = false

  set upl = Server.CreateObject("SoftArtisans.fileUp")
    upl.CodePage = 65001 ' VIGTIGT ENABLER UTF 8 ENCODING....
  ' Angiv den sti, som filen skal placeres i
  ' - her bruges den aktuelle sti (.)
  upl.Path = Server.MapPath("images/")

%>
<%

Dato = upl.form("dato")
strDato = Year(Dato) & "-" & Right("0" & Month(Dato),2) & "-" & Right("0" & Day(Dato),2)

dato2 = upl.form("dato2")
strDato = Year(Dato) & "-" & Right("0" & Month(Dato),2) & "-" & Right("0" & Day(Dato),2)

'aktivitet
'-- Connection start --
Dim Conn
Set Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
Conn.open(sConn)
'-- "Connection start" slut --

'-- Indsæt ny record --
Dim sSql
sSql = "INSERT INTO Aktivitet (dato,dato2,tidspunkt,aktivitet,type,) VALUES ("
sSql = sSql & "'"& strDato &"',"
sSql = sSql & "'"& strdato2 &"',"
sSql = sSql & "'" & upl.form("tidspunkt") & "',"
sSql = sSql & "'" & upl.form("aktivitet") & "',"
sSql = sSql & "'Aktivitet'"
sSql = sSql & ")"

'Response.Write(sSql)
Conn.Execute(sSql)
bUpdate = true

response.redirect("Aktiviteter.asp?autoupdate=true&pageid=1")
else
%>

BODY:
                                <input name="dato" type="date" class="kontrol-indholdstekst" id="dato" value="<%=date()%>" size="20" maxlength="10" />
                            - <input name="dato2" type="date" class="kontrol-indholdstekst" id="dato2" value="<%=date()%>" size="20" maxlength="10" /></span></td>

ERROR:
[MySQL][ODBC 3.51 Driver][mysqld-5.1.49-log]You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near ') VALUES ('2015-02-26','','09:16','123456','Aktivitet')' at line 1

/Admin/nyAktivitet.asp, line 57

LINJE 57 = Conn.Execute(sSql)
Avatar billede tjp Mester
24. februar 2015 - 09:33 #1
Er det mon ikke kommaet før ')' i din INSERT der driller?
Avatar billede sokken Nybegynder
24. februar 2015 - 10:02 #2
Hvor mener du? Den indsætter alt, undtagen dato2. Så det må være der der sker noget. Er også efter at jeg satte dette ind.
Avatar billede cht22 Professor
24. februar 2015 - 10:44 #3
Der er et komma for meget efter type hvor der står:

"INSERT INTO Aktivitet (dato,dato2,tidspunkt,aktivitet,type,) VALUES ("
Avatar billede tjp Mester
24. februar 2015 - 10:50 #4
I linjen:

sSql = "INSERT INTO Aktivitet (dato,dato2,tidspunkt,aktivitet,type,) VALUES ("

er der et komma efter 'type'...
Tænker at det måske kunne lave skabe problemer?
Avatar billede tjp Mester
24. februar 2015 - 10:52 #5
Netop :)
Avatar billede sokken Nybegynder
24. februar 2015 - 11:12 #6
Hold da op, hvor har jeg stirret på koden, og så alligevel overset det lille ,

Tak skal I have :-)