Avatar billede MathiasKS Nybegynder
10. marts 2015 - 12:09 Der er 3 kommentarer

Kan ikke formatere min harddisk

Hej, vi sidder 2 IT-supportstuderende med et problem.
En bærbar computer med Windows 8.1 er begyndt at opføre sig mærkeligt. Der er en masser vigtige menuer man ikke længere har adgang til, og virusprogrammet kommer ikke med nogle advarsler, så vi gætter på det er en systemfejl, og vil derfor formattere harddisken. Hvis vi kobler harddisken til, mens vi er inde i Windows 7 under "Denne Computer", kan vi selvfølgelig ikke formatere harddisken af sikkerhedsmæssige årsager.
Men hvis vi kobler et USB stik med Windows 7 på, og når hen til det punkt hvor man vælger hvor Windows skal installeres, så kommer den defekte harddisk ikke frem?!

Konklusion:
Harddisken fungerer, men kan af en eller anden grund ikke ses af Windows som en harddisk der kan installeres Windows på. Har en frygt om det er noget med MBR, som måske ikke kan løses. Hvad gør vi nu?
10. marts 2015 - 12:21 #1
"Der er en masser vigtige menuer man ikke længere har adgang til, og "

Eksempel?
Avatar billede Slettet bruger
10. marts 2015 - 12:46 #2
forstår jeg ret ? boote fra usb og kan ikke se disken ?
så er det fordi bootstick ikke har usb driver

i bør ku gøre det med et af de mange mange tools på hirens boot cd
lav en stick af den og prøv.

http://www.hirensbootcd.org/download/

det er sådan en altmulig bootcd, til at redde en crashet computer med.
Avatar billede MathiasKS Nybegynder
10. marts 2015 - 13:00 #3
Tak for jeres svar! :). efter flere timers forsøgen frem og tilbage, kunne harddisken pludselig formateres og vi kunne geninstallere windows :)