Avatar billede theemed Nybegynder
12. marts 2015 - 15:01 Der er 3 kommentarer

VBA kode til skjul af ark, hvergang excel afsluttes.

Jeg har til hensigt at skjule 1 ark, i en projektmappe hvergang excel afsluttes.

Ark'et hedder Hovedark

Kan man evt. lave en adgangskode for dette ene ark, så det kun er synligt, på arkbasis, men der kun er adgang med kode?
Avatar billede natkatten Mester
12. marts 2015 - 16:32 #1
Er det noget i denne retning, du ønsker? Adgangskoden er dit navn her på Eksperten.

http://gratisupload.dk/f/8qkqbegp90/
Avatar billede maffigadaffi Novice
20. marts 2015 - 12:50 #2
Quick and Dirty:

Private Sub Workbook_BeforeClose(Cancel As Boolean)
    Sheets("Hovedark").Visible = xlVeryHidden
End Sub

Sub VisSkjultArk()
    Sheets("Hovedark").Visible = True
End Sub

Et ark der er "very hidden" kan, mig bekendt, kun gøres synligt vha. VBA
Avatar billede theemed Nybegynder
25. marts 2015 - 11:22 #3
Nøjagtigt! dette er optimalt.

Jeg kan dog desværre ikke få hovedarket til at være skjult, trods jeg insætter VBA koden i hovedarkes VBA.

Button effekten med password fungerer.