Avatar billede taio Novice
14. marts 2015 - 14:38 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Mysql odbc til access 2003

Hej alle eksperter

Jeg har et problem med en database som er sammenkædet til odbc til mysql. Når jeg opretter en ny record, tildeles posten først når jeg går til ny record.

I access tabeller, oprettes record med det samme der tastet noget i felt. Er der nogen gode forslag..? Måske en indstilling i odbc driverten..?

På forhånd tak

Taio
Avatar billede terry Ekspert
16. marts 2015 - 11:33 #1
I haven't worked with MySQL linked tables but I think you will find this is normal with ODBC linked tables.

In Access, if you have an autonumbert field, a new value will be given to a record as soon as you start entering data. If you decide to not create that record and press escape then the record will not be created. If you again decide to enter a new record you will notice the autonumber is not the same as the previous record you were creating, but incremented by 1.
For local tables it is possible for access to allocate a new autonumber (record if you like) but it cant do that for linked tables, or at least as far as I am aware. Its the same with SQL server linked tables, it gets created only when you move from the record.
Avatar billede taio Novice
16. marts 2015 - 16:03 #2
Ok..

Tak for hjælpen alligevel.