Avatar billede heyn Nybegynder
19. marts 2015 - 11:54 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Javascript - PHP: XMLHttpRequest overfører ikke session

Hej Eksperter

Jeg sidder og udvikler en side hvor der er en del XMLHttpRequests.

Problemet er at når jeg f.eks. kalder siden soeggruppe.php kræver denne at der kører en session for at tjekke at man er logget ind.

Når jeg skriver

if (session_id() == "") { echo "Session is not running"; exit(); }

i soeggruppe.php returnerer den "Session is not running" - Opgaven kan altså ikke løses.

Hvordan får jeg XMLHttpRequests til at overføre de rette værdier til serveren?

Venligst Christian
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
19. marts 2015 - 12:46 #1
Og øverst i soeggruppe.php har du:  session_start()    ?
Avatar billede heyn Nybegynder
19. marts 2015 - 13:53 #2
Tak - Det hjalp.
Det er et ret stort site, og det virker som om de andre programmører tidligere ikke har haft brug for at gøre dette som det første... Derfor undlod jeg det og antog det skete et sted i koden.
Jeg må vist spørge dem også.
I øvrigt er svarene på mine requests lidt skiftende. Jeg må nok huske at tømme cashe med jævne mellemrum.

Et kort ekstra spørgsmål:
Jeg returnerer en json_encode($result); som bliver noget i stil med:

[{"P_ID":"18623","fornavne":"Bo Nissen","efternavn":"Knudsen"},{"P_ID":"18392","fornavne":"Christian","efternavn":"Heyn"}]

Hvordan konverterer man dette til et javascript objekt når svaret requestet kommer?
Avatar billede heyn Nybegynder
19. marts 2015 - 13:54 #3
Smid i øvrigt et svar
Avatar billede heyn Nybegynder
19. marts 2015 - 14:36 #4
Nå - Fandt selv svaret

var resultat = httpc.responseText;
var resultatobjarr = JSON.parse(resultat);

Men smid stadig et svar
Avatar billede heyn Nybegynder
25. marts 2015 - 17:20 #5
Hvad med svaret?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
25. marts 2015 - 19:08 #6
Jeg samler slet ikke på point, tak. Svar selv, og accepter dit eget svar.
Avatar billede heyn Nybegynder
25. marts 2015 - 19:59 #7
Ærgerligt - ja så må jeg jo svare