Avatar billede ulykken-smed Juniormester
26. marts 2015 - 12:55 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Erstat medarbejder nr med medarbejder tekst

Hej

Jeg har brug for lidt hjælp til en makro

Når jeg har markeret en kolonne, skal makroen ændre medarbejder nummeret til medarbejderens navn.

Jeg ved godt at jeg selv skal lægge alle navne og nummer ind i makroen
Avatar billede natkatten Mester
26. marts 2015 - 13:30 #1
Dette behøver du nu ikke at gøre. Men makroen skal kunne slå op i en tabel/liste, hvor mapningen mellem MAnummer og Medarbejdernavn findes.

I øvrigt kan det med indsættelse af en (midlertidig) kolonne laves uden brug af makro/VBA. Det kan f.eks. ske vha. LOPSLAG eller INDEKS+SAMMENLIGN.
Avatar billede ulykken-smed Juniormester
26. marts 2015 - 14:00 #2
Hej Natkatten

Jeg vil gerne have det hele liggende i en makro, da det er et udtræk jeg tit skal lave fra et regnskabsprogram.
Avatar billede natkatten Mester
27. marts 2015 - 16:27 #3
Prøv at kigge på denne:

http://gratisupload.dk/f/8qukeas7si/
Avatar billede ulykken-smed Juniormester
27. marts 2015 - 22:16 #4
Hej Natkatten

Vil det være muligt at lægge alle opslagsværdierne ind i selve makroen, fordi det er min plan at jeg bare åbner regnearket, også kører den i et andet regneark, og det kan jeg ikke få den til når den slår op i fanen opslag
Avatar billede natkatten Mester
28. marts 2015 - 07:02 #5
Ja, dette er muligt. Men hvor mange opslag og erstatninger har du? Hvis der er tale om mange, og der løbende kommer tilføjelser, så virker dette ikke som en god idé. Og "hardkodning" er generelt ikke særlig smart.

Måske kan du vedligeholde opslags- og erstatningsværdierne i en separat fil?
Avatar billede ulykken-smed Juniormester
28. marts 2015 - 07:31 #6
Tak for hjælpen,
jeg prøver at rode med at kører det i en separat fil
Avatar billede natkatten Mester
28. marts 2015 - 08:17 #7
Tak for point.

Prøv at kigge på denne udgave:
http://gratisupload.dk/f/8quz3q1ju0/

Du vedligeholder dine opslags- og erstatningsværdier i et separat regneark, der hedder 'Erstatninger'. I eksemplet gemmes dette i kataloget c:\temp\, men placeringen kan ændres til noget mere permanent. Den rigtige sti skal skrives ind i makroen.