Avatar billede cyberspace Nybegynder
06. april 2015 - 16:51 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

beskyttelse af A5 ark (laminering eller plastlommer eller??)

Jeg har nogle  papirer med info der fortæller om indhold i en ølgave jeg ville gerne beskytte disse  med en form for laminereing /plastlomme uden ringbindkant som man helst skal kunne lukke på alle 4 sider

det skal være til A5

men da jeg ikke lige har laminerings maskine søger jeg gode råd og forslag.

måske nogen kender steder hvor de kan laminere for en?

butikskæde eller vejle eller Aarhus området
skal fikses inden lørdag 11 april
Avatar billede kgkg Nybegynder
06. april 2015 - 17:00 #1
Næsten ethvert supermarked har lamineringsmaskiner og tilbehør på lager.

Bilka og Føtex har i hvert fald. Diverse boghandler plejer også at have disse ting.
Avatar billede 220661 Ekspert
06. april 2015 - 17:01 #2
Et bibliotek måske burde kunne laminere hvis der et sådant i området.
Avatar billede cyberspace Nybegynder
06. april 2015 - 17:18 #3
syntes måske det ville være  lidt dyrt at købe lamineringsmaskine for 4 A5 sider - blot til info med mindre nogen har link til godt! tilbud
Avatar billede 220661 Ekspert
06. april 2015 - 17:25 #4
Derfor jeg skrev et bibliotek, da du så ville betale for det du skulle have lavet.
Selvfølgelig ved jeg ikke om de ligger inde med sådan en maskine, men umiddelbart synes jeg det ville være mærkeligt hvis de ikke havde en.
Avatar billede cyberspace Nybegynder
06. april 2015 - 17:35 #5
nogen der har erfaring med peel nd seel plaslommer som disse
http://www.grafical.dk/plastlomme-m-peel-and-seal-50stkkar-a5_1.aspx

peel and seal er vel her kun lukke mekanisme så alle åbne sider kan lukkes med klæb som på kuvert hvor man piller klæbe beskyttelse af og lukker ikke noget med bagside klæb eller lign?
Avatar billede claes57 Ekspert
06. april 2015 - 17:47 #6
Peel&seel er ikke lommer. Der er ingen bagside, så det er et stykke plastik med klæbende kanter, der skal sættes på et underlag.
Men stort set alle børnehaver har lamineringsmaskiner. Gå til et par af de nærmeste, og tilbyd fx kager til kaffen for at få lamineret de 4 ark - evt som 2 A4, som du selv klipper over.
Avatar billede 220661 Ekspert
06. april 2015 - 17:47 #7
#5 Nej det har jeg ikke.
Avatar billede cyberspace Nybegynder
06. april 2015 - 22:36 #8
claes57>> børnehaver siger du - sidder som IT supporter for en kommune og supporterer også børnehaver og instituationer og mange andre via tlf. så måske skulle man lige spørge :)

- Tak for peel and steel info så skal jeg ikke benytte disse - ØV
Avatar billede Beach Mester
06. april 2015 - 23:41 #9
Prøv at ringe eller smid en mail til Vester Kopi i Aarhus, de kan ret sikkert løse opgaven.

Aarhus
Østergade 44
8000 Aarhus C
Tlf.:+45 8620 5500
Åbningstider: mandag-fredag 9.00-17.30
aar@vesterkopi.dk

http://www.vesterkopi.dk/da/find-butik/aarhus

//B
Avatar billede finb Ekspert
07. april 2015 - 12:25 #10
Print på NeverTear og
laminér derefter.
Nu kan du skære ud i A5
med skæremaskine, og
NeverTear er vandfast,
der trænger intet ind i arket.
Avatar billede cyberspace Nybegynder
07. april 2015 - 15:13 #11
Beach>> godt forslag det vil jeg overveje
Avatar billede cyberspace Nybegynder
10. april 2015 - 14:54 #12
nåh så har jeg fundet en løsning - med inspiration fra beach

vi har i gennem mit arbejde en rabat aftale med et andet kopi center så den kontaktede jeg lige og de har nu fået lavet nogle laminerede kopier i A5

så beach du kommer nærmes og kan få point hvis du læggger et svar
Avatar billede Beach Mester
11. april 2015 - 04:57 #13
Det får du da bare her:-)
Fedt du fik løst problemet

//B