Avatar billede krusell Nybegynder
07. april 2015 - 10:51 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Wi-fi repeater og kabel

Hej

Jeg skal prøve at booste det trådløse hjemme hos min familie, da routeren står nede i kælderen.

Der er dog trukket et netværkskabel op til den anden ende af huset, så jeg tænkte at jeg ville koble en repeater på det, så signalet bliver bedst.

Men kan det lade sig gøre? Eller skal det bare være med en wi-fi repeater, der kobler sig på det trådløse netværk og forstærker det?

Jeg har kig på den her, med to stik.

http://www.computersalg.dk/produkt/526452?varenummer=526452&utm_source=EDBpriser&utm_medium=edbpriserLINK&utm_campaign=EDBpriser#
Avatar billede Blueeyez Mester
07. april 2015 - 11:37 #1
Køb en router og sæt den i adhoc og forbind den med lan kablet som der jo i forvejen er lagt ;-)

Det er nok det der giver det bedste resultat..
Avatar billede krusell Nybegynder
07. april 2015 - 12:37 #2
Hvad jeg hurtigt kan læse, så er ad hoc en nem og hurtig måde, hvis man ikke har et permanent netværk, men bestemt ikke den bedste måde.

Hvorfor skulle det være bedre, end en løsning, hvor man sætter en repeater eller router op med samme SSID?

Der står en TDC router, med det trådløse signal, der ikke skal pilles ved. Det skal bare boostes, så det dækker bedre.

Forskellige ting som chromecast virker heller ikke med ad hoc, så vidt jeg kan se.
Avatar billede Blueeyez Mester
07. april 2015 - 19:18 #3
ad hoc bruger samme SSID som routeren den er koblet til.
Du må da godt sætte en router op med eget SSID, men så bør du nok deaktivere dens firewall, da det kan give knas ellers..

Hvorfor skulle chrome cast ikke virke med det?
Jeg har ikke selv prøvet ad hoc, men har selv en WIFI Extender (WN2500RP fra netgear) min erfaring er dog at hvis der er lan kabel, så brug en router og sæt den i ad hoc.. derved bruger den samme SSID og burde ikke konflikte med hoved routeren så at sige.. mht firewall etc...
Avatar billede krusell Nybegynder
13. april 2015 - 14:12 #4
Når jeg slår ad hoc op på nettet, så kommer der noget frem omkring muligheden for at koble trådløse enheder sammen, uden en router. F.x. to bærbare direkte.

Og det omkring at chromecast ikke virkede med det, var også noget jeg fandt, da jeg søgte på ad hoc og routere.

Men jeg købe den repeater jeg linkede til og satte den op som acces point, med samme SSID.

Og det virker/virkede.
Avatar billede krusell Nybegynder
23. juni 2015 - 09:14 #5
.