Avatar billede primse Novice
12. april 2015 - 14:09 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

WORDPRESS - flyning af side fra andet domæne og skift af webhotel

Hej,

Jeg er ved at hjælpe en nabo med at flytte deres hjemmeside fra et domæne ti let andet. De har så samtidigt valgt at flytte webhotel, hvilket ikke gør det nemmere..
Jeg har prøvet at følge forskellige guides, men er nu gået helt i smadder.
Efter jeg på det gamle webhotel, gik ind og skiftede navn på sitet til de nye domæne - blev jeg smidt ud fra admin området, og har siden ikke kunnet få det til at fungere.

Er der nogden der kan hjælpe?
Jeg har trukket det hele ned på min pc lokalt, så kan jeg åbne filerne her og regidere i dem, så jeg har mulighed for at få det til at fungere på det nye site?

Håber virkelig nogen kan rede mig ud af dette...

Mvh
Katrine
Avatar billede kgkg Nybegynder
12. april 2015 - 19:42 #1
Har du også databasen?

Nu nævner du ikke noget om hvilket webhotel som har hostet sitet.

Men de fleste webhoteller, har programmet phpMyAdmin som bruges til at administrere MySQL databaser.

Så du skal ind på webhotellets administrations side og starte phpMyAdmin og derefter eksportere databasen.

På det nye webhotel, skal du med det samme værktøj phpMyAdmin lave en import af databasen.

Du kan finde en backup vejledning her https://www.youtube.com/watch?v=ifPJzlqq1rQ og her: https://codex.wordpress.org/Backing_Up_Your_Database

Og en vejledning til at lave en restore (Importere databasen på det nye webhotel) https://codex.wordpress.org/Restoring_Your_Database_From_Backup
Avatar billede primse Novice
13. april 2015 - 09:45 #2
Hej,

Jeg har kopieret alle folderne fra mysurftown, hvor den har lagt indtil nu...
Den skal over på et helt nyt domæne på one.com. Hvor de også er kopieret op - men virker ikke.

Hvordan kommer jeg ind i myphpadmin? er det noget jeg skal på det gamle domæne?

Eller skal jeg hente et php program?

Unskyld, for at jeg er lidt blank på det her :-)

Mvh
Kapri
Avatar billede kgkg Nybegynder
13. april 2015 - 16:55 #3
Det er fint nok at du har kopieret alle filer fra den gamle udbyder til den nye. Men Wordpress henter ALT (Indstillinger og side indhold) fra en database.

Hos den gamle udbyder skal du ind i phpMyAdmin og lave en backup af databasen.

Hos den nye udbyder skal du ind i phpMyAdmin og lave en Restore af databasen.

Jeg kan ikke fortælle dig hvordan du får adgang til phpMyAdmin på surftown eller dent nye sted. Da det er meget forskelligt, hvordan de har lavet det. Men på Surftown, kan man se at der er et link til et Kontrolpanel

Surftown har et link til database backup her: https://controlpanel.surftown.com/knowledgebase/article/164/hvordan-eksporterer-jeg-min-mysql-database-til-backup-med-phpmyadmin-/

one.com har nogle links til administration af wordpress og du skal nopk ind under kontrolpanelet, så der må du prøve at kigge. Eller evt. kontakte deres support og se om du kan få hjælp der.

Men det du først skal gøre er: Få lavet backup af databasen hos surftown. Når det er gjort, så har du da databasen og så er du klar til næste skridt.
Avatar billede primse Novice
19. april 2015 - 19:29 #4
Hej Kgjg,

Jeg har eksporteret databasen ned fra det gamle domæne. så langt så godt -når jeg prøver at importere det på det på one.com skriver den:

Error

SQL query:

--
-- Database: `tabita8_th`
--
CREATE DATABASE `tabita8_th` DEFAULT CHARACTER SET latin1 COLLATE latin1_swedish_ci;

MySQL said: Documentation
#1044 - Access denied for user 'sme_kon_dk'@'%' to database 'tabita8_th'

What to do?
Hvis der er nogen der vil hjælpe - betaler jeg også gerne...

Mvh
kapri
Avatar billede kgkg Nybegynder
19. april 2015 - 21:02 #5
Det lyder som om at du ikke har rettigheder til at oprette databasen. Men prøv at læse denne artikel her:

https://www.tipsandtricks-hq.com/how-to-import-wordpress-sql-database-backup-file-without-having-create-new-database-privileges-in-phpmyadmin-415
Avatar billede primse Novice
27. april 2015 - 17:42 #6
Problemet er løst - skriver du et svar :-)
Avatar billede kgkg Nybegynder
27. april 2015 - 22:49 #7
Hermed et svar.

Hvordan fik du så løst problemet?