Avatar billede boamorte Nybegynder
07. maj 2015 - 22:40 Der er 6 kommentarer

IHC net basic tilslutning til TV

Hej Eksperter

Jeg er netop flyttet i en lejlighed som har fået installeret IHC net basic. Jeg kan bare ikke finde ud af at sætte mit fjernsyn til.

Jeg har købt dette kabel https://www.av-cables.dk/Antenne-adapter-kabel/ihc-net-basic-tv-r-kabel-2-m.html som passer til vægudtaget. Det har jeg sat sammen med mit gamle antennestik og tilsluttet tv'et.

Ved hovedfordeleren har jeg regnet mig frem til at der skal et stik mellem tv-input og den benyttede port til vægudtaget.

Det virker bare ikke. Nogen forslag til fejlfinding?

(Der skulle være åbent for tv-signalet til lejligheden)
Avatar billede nemlig Professor
07. maj 2015 - 23:42 #1
1. Du benytter vel en IHC antenne-modul? http://www.yousave.dk/shop/ihc-net-antenne-1303p.html
2. Sikre at der er power på antenne-modulet. Grøn diode skal lyse
3. Sæt dit tv direkte til antenne-modulet og benyt dit nyindkøbte kabel
Avatar billede boamorte Nybegynder
08. maj 2015 - 09:10 #2
Ja det er det antennemodul og ja der er power :)

God ide med direkte opkobling. Det gav analoge kanaler, men stadig ikke digitale.. men det er måske noget med fjernsynsindstillingen?

Underligt det ikke virker fra vægudtrækket
Avatar billede nemlig Professor
08. maj 2015 - 10:13 #3
Der stilles særlige krav til kvaliteten af netværkskablerne i din installation. Kravet er cat-7 kabler.

I min egen installation har jeg dog ikke cat-7 kabler (mener det er cat-5), og jeg har ingen problemer. Længden på netværkskablerne kan også have en betydning. Jo længere - desto større krav til kvalitet af netværkskablet i din installation.

1. Få det til at virke med de digitale kanaler ude ved dit antenne-modul.
2. Prøv et andet vægstik
Avatar billede boamorte Nybegynder
08. maj 2015 - 19:35 #4
Mange tak for hjælpen.

Det hele kører nu når jeg sætter det til direkte fra antenne-modulet, men stadig ikke fra vægstikkene. Tror jeg må få en ekspert ud at kigge på det.
Avatar billede boamorte Nybegynder
08. maj 2015 - 19:36 #5
skriv et svar hvis du vil have point :)
Avatar billede nemlig Professor
08. maj 2015 - 20:07 #6
Jeg samler ikke, så dem tager du bare selv.

Det tyder på et problem med dine installationskabler.
Har du prøvet at sætte til vægdåsen, og derefter justere på antenne-modulets gain-skrue?