Avatar billede cadell400 Nybegynder
12. maj 2015 - 22:28 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

En tast som ikke fungere helt optimalt

Hej eksperter!
Min Y tast er på en måden broken... Jeg kan ikke trykke på den, andet end jeg holder SHIFT nede, og jeg ved med sikkerhed at det ikke er tastaturet, da det er helt nYt. (Troede nemlig at det gamle var i stYkker da min Y tast heller ikke virkede der.

For mig så lYder det som om at min PC har "Fjernet" Y eller noget i den stil :P
Nogen forslag?
Avatar billede AnoPem Nybegynder
13. maj 2015 - 02:53 #1
Nu ved jeg ikke hvilket tastatur du bruger og hvilke drivers men hvis du f.eks bruger et razer tastatur og deres synapse, kan du måske have ændret en tast til en hotkey, eller hvis du bruger andre programmer som ændre dine hotkeys
Avatar billede claes57 Ekspert
13. maj 2015 - 07:31 #2
prøv at installere norsk tastatur - hvis det så virker med taster (æø er byttet og enkelte andre), så skal du slette dansk tastatur, genstarte, og installere dansk tastatur igen.
Avatar billede cadell400 Nybegynder
13. maj 2015 - 19:38 #3
TrojanHorse fejlen gælder ved alle tastature :)

Cleas57, dit forslag hjalp mig på rette vej. forsøgte at installere Norsk men den fejlede åbenbart på det, efterfulgt prøvede jeg at genstarte, hvor den pludselig havde en opdatering (:

Så tastaturet virker nu :D!

Tusind tak for hjælpen Geeks :D

Cleas57: smid lige et svar :)
Avatar billede cadell400 Nybegynder
13. maj 2015 - 19:41 #4
.. Nej vent lidt, den kan skrive Y på Teamspeak, men ikke alle mulige andre steder O.o ?!

Fejlen er ikke helt rettet endnu så :/
Avatar billede claes57 Ekspert
13. maj 2015 - 20:01 #5
Teamspeak kan have sin egen rutine. Det er, hvad Windows kan, som er gældende. Prøv igen med et andet skandinavisk tastatur. Hvis det er ok, så er fejlen i driveren til dansk tastatur.
Avatar billede cadell400 Nybegynder
13. maj 2015 - 20:46 #6
Uanset hvad jeg prøver med de indstillinger, så sker det intet :/ kan det være en fil som på mYstisk vis er forsvundet?

Og hvor ville i google sådan et problem :P?
Avatar billede claes57 Ekspert
13. maj 2015 - 20:55 #7
jeg er ikke sikker på, om  sfc /scannow er nok
https://support.microsoft.com/en-us/kb/929833/da
Avatar billede cadell400 Nybegynder
13. maj 2015 - 21:22 #8
Den fandt desværre ikke noget.
Findes der andre programmer eller lign som kan scanne efter sådanne ting ?
Avatar billede cadell400 Nybegynder
14. maj 2015 - 20:56 #9
Jeg gav op, og formaterede computeren.
Den virker nu (:!