Avatar billede h_c_hansen Praktikant
14. maj 2015 - 10:02 Der er 11 kommentarer

hvordan får jeg computer til først at søge internetforbindelse når jeg sender på internetikon i exlorer 11

Mit problem er banalt.

Når jeg starter computeren, tænder jeg samtidig for modem. Computeren er klar før modem til internetforbindelsen, som afstedkommer en fejlside. Jeg er godt klar over jeg kan slette fejlsiden og afvente modemets opstart eller tænde modemet et stykke tid før computeren.

"Hvordan får jeg computer til først at søge internetforbindelse når jeg sender på internetikon i exlorer 11"
vh
HansChristian
Avatar billede claes57 Ekspert
14. maj 2015 - 10:57 #1
der ligger normalt mange ting, der tjekkes ved start. Programopdateringer, viruskontrol osv. Lev med det hvis du vil slukke modem.
Avatar billede tryltryl Juniormester
14. maj 2015 - 11:50 #2
Avatar billede claes57 Ekspert
14. maj 2015 - 12:01 #3
ok - via kontrolpanel/netværk... højreklik på dit netværkskort, og lav en genvej til det på skrivebordet.
Reglerne er så:
når du lukker ned, så højreklik på genvejen, og vælg deaktiver.
når du har vil på nettet og modem er tændt, så højreklik på genvej, og vælg aktiver.
Avatar billede Slettet bruger
14. maj 2015 - 12:39 #4
Problemet er, at det du vil ikke kan lade sig gøre. Enten er der forbindelse til din computer - eller ikke. Du kan ikke tænde internet forbindelsen i Internet explorer 11.

I windows kan man i processlinen, til højre nede ved netværks ikonet - venstre klikke og deaktivere netforbindelsen. Og aktivere den igen det samme sted.

Her vist i Windows 8 http://i.imgur.com/YsG0GQg.png

"Hvordan får jeg computer til først at søge internetforbindelse når jeg sender på internetikon i exlorer 11"

Hvad mener du med "sender på internetikonet"

#3 Man skal i kontrol panel indstille det til store / små iknoer før man får den mulighed.
http://i.imgur.com/oLh8M7C.png
Avatar billede claes57 Ekspert
14. maj 2015 - 12:56 #5
pixxel tak for billede og forklaring med visningen for at kunne lave genvej. Men ellers, så er det nok eneste virkende metode - hvis man husker at deaktivere før man lukker pc.
Avatar billede Slettet bruger
14. maj 2015 - 15:53 #6
#5 Ja
Avatar billede h_c_hansen Praktikant
15. maj 2015 - 16:30 #7
I "gamle dage" skulle man aktivere internetikonet, for at komme i internettet. Nu har man indført, at pc'en automatisk kobler eller forsøger at koble op på internettet.
Og det er den gammeldags metode jeg efterlyser.
Men ellers tak for dit svar.
Avatar billede tryltryl Juniormester
15. maj 2015 - 16:38 #8
Den metode eksisterer ikke mere.
Avatar billede claes57 Ekspert
15. maj 2015 - 16:43 #9
I gamle dage havde du en opkaldsforbindelse. Det kan du stadig få ved mobilt internet, hvor du kører via en usb-dongle og et opkaldsprogram.
Men ellers er det 'altid på' som er reglen. Medmindre du altså deaktiverer kortet.
Lev med, at tiden er en anden.
Avatar billede tryltryl Juniormester
15. maj 2015 - 18:31 #10
Jeg forstår dog ikke årsagen til dit spørgsmål. Du spørger om det samme i den anden tråd. Den slutter du af med:

"Moralen er: lad være med at komme med løsninger når I ikke er sikre."
Avatar billede claes57 Ekspert
15. maj 2015 - 19:03 #11
den anden tråd er fra 18. august 2013
Men nej - vi er ikke gået tilbage til noget fra '80'erne. Bruger dankort osv. Kald det udvikling.
Men - alt andet lige - h_c_hansen - hvori ligger den umulighed at bruge den foreslåede genvej?