Avatar billede madseksperten Nybegynder
17. maj 2015 - 13:37 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

udlejers ret til at gå ind i huset

Hejsa
Jeg vil lige høre jer om noget. Her den anden dag sad jeg på terrassen, hvor min udlejer pludselig stod på terrassen og sagde hej. Han ville bare lige høre hvordan det gik. Det undrede mig lidt, da vi i princippet kunne have ligget nøgne og solbadet eller noget i den stil. Nu fik jeg så en sms besked at han synes haven var for rodet, og han ville komme ned og rydde op, og gøre haven mere ren. Han skrev så også hvornår vi var hjemme da han skulle bruge strøm til nogle havemaskiner, ellers ville han bare bruge en nøgle til at låse sig ind med.

Kan han virkelig bare gøre de ting? jeg vil altså lige nævne at jeg elsker at være i haven og ordne ting, men har ikke gjort det i den sidste uge grundet eksamener. Det ligner bestemt ikke lort der.

Mvh Mads
Avatar billede finb Ekspert
17. maj 2015 - 15:32 #1
Hej Mads

1.
Nej, fortæl udlejer, at han skal give jer et vist varsel, inden han går ind.
Det er vist 1 måned (spørg LLO.DK), medmindre reparation er uopsættelig, fx sprængt vandrør.

2.
Hvad har I aftalt om haven renholdelse ? Da du er glad for at holde haven, så lav en skriftlig aftale med ham om det.
Bed udlejer om at ringe, inden han ankommer, så I er påklædte.

3.
Strøm skal udlejer selv levere, fx fra hans bilbatteri, ellers gælder pkt. 1.

4.
Jeg ville udskifte alle låse.

5.
Skriv igen, hvis det går i hårdknude, eller brug LLO.DK

Mvh finb
Avatar billede Slettet bruger
17. maj 2015 - 15:33 #2
Hvis du har kontrakt på det du lejer, så kan værten kun besigtige det efter aftale, ellers er det ulovlig indtrængen. Han har heller ikke ret til at have en nøgle, med mindre det er aftalt.
Når han pludselig låser sig selv ind, er det en krænkelse af dit privatliv, og total mangel på respekt.
Avatar billede madseksperten Nybegynder
17. maj 2015 - 17:50 #3
Hejsa

Mange tak for svarene. Jeg vil lige prøve at beskrive en pæn besked, og se hvad reaktionen er på dette. Jeg vender lige tilbage i tråden her, så jeg venter lige med at lukke den.

Mvh Mads
Avatar billede vvha Praktikant
17. maj 2015 - 18:29 #4
Er det ikke et forkert forum, du skriver til?
Avatar billede madseksperten Nybegynder
17. maj 2015 - 18:47 #5
Hvad tænker du på vvha?
Avatar billede Slettet bruger
17. maj 2015 - 23:06 #6
#4
Spørgsmålet er i orden. Det ligger under fri debat.
Avatar billede vvha Praktikant
18. maj 2015 - 13:01 #7
Hvis du ser øverst på siden, så er der spørgsmål/svar/gode råd -  alt drejer sig om EDB. Eksperten er et sted for EDB folk/nørder eller, hvad det nu måtte være. Ikke et sted for almindelige brevkasse spørgsmål. Du vil også få flere svar i et andet forum.
Det var det, der menes med det.
Avatar billede MADOlsen Forsker
18. maj 2015 - 13:38 #8
#7 Javist er primært et IT-forum, men det ligger jo ligesom i navnet på den valgte kategori (Diverse -> Fri debat), at det er "tilladt" at spørge om lidt af hvert. At spørger så sikkert ville kunne få flere/bedre svar andetsteds, er så en helt anden snak.
Avatar billede madseksperten Nybegynder
18. maj 2015 - 14:31 #9
Vvha: jeg kan komme med titusinde grunde hvorfor det er godt at have et forum, hvor der eksisterer en kategori der hedder fri debat, fri snak, cafe og hygge osv osv. Der er endda sølvet forskning på dette område. Du kan finde relevante artikler på acm.org. For at nævne et par stykker, så skaber det aktivitet, liv og diversitet på et forum. En bruger opretter måske et spørgsmål omkring havefliser herinde. 2 måneder efter får brugeren problemer med sin computer, og kommer i tanke om eksperten.dk, som så gør ham til en aktiv bruger. 1 måned efter får hans nabo problemer med sin printer, og brugeren råder hans nabo til at oprette et spørgsmål på eksperten.dk, fordi han fik så god hjælp herinde. Nu er der så skabt en bruger mere.

Det er virkelig ikke for at være uhøflig, men hvorfor tror du selv eksperten.dk har et emne der hedder fri debat?
Avatar billede madseksperten Nybegynder
18. maj 2015 - 14:34 #10
Iøvrigt har du 9 spørgsmål som du ikke har lukket. Mener heller ikke det er en seriøs bruger af dette edb forum.
Avatar billede madseksperten Nybegynder
19. maj 2015 - 09:16 #11
Mange tak for svarene. Jeg fik skrevet en venlig besked til udlejer, hvilket han respekterede. Så det endte godt indtil videre :-) Tak for hjælpen

Vvha: Jeg synes du blev så stille?

Mvh Mads