Avatar billede steensommer Praktikant
29. maj 2015 - 17:22 Der er 1 løsning

Starte Outlook

Jeg har hidtil anvendt Outlook 2003 og VB .net 2008 med følgende kode der har fungeret perfekt (Outlook startet, modtaget er indtastet og fil vedhæftet). Jeg har nu opgraderet til VB .net 2012 og Office 2013 og nu fungerer den ikke (der sker intet og der ses ingen fejl)

Public Shared Sub Sendmail(ByVal sAttachment As String, ByVal sMailadr As String, ByVal sNAvn As String)
        Dim objOutlk As New Microsoft.Office.Interop.Outlook.Application 'Outlook
        Const olMailItem As Integer = 0
        Dim objMail As New System.Object
        Dim Signature As String

        objMail = objOutlk.CreateItem(olMailItem)

        'Insert your "To" address...it can by dynamically populated
        objMail.To = sMailadr

        'Insert your "CC" address...it can by dynamically populated
        'objMail.cc = "ooo@yyy.com" 'Enter an address here To include a carbon copy; bcc is For blind carbon copy's

        'Set up Subject Line
        objMail.subject = "Privathospital Hjertecenter Varde"

        'To add an attachment, use:
        objMail.attachments.add(sAttachment)

        Dim S As String 'Find signaturen
        S = Environ("appdata") & "\Microsoft\Signaturer\PH varde.htm"
        'If Dir(S, vbDirectory) <> vbNullString Then S = S & Dir$(S & "*.htm") Else S = ""
        S = CreateObject("Scripting.FileSystemObject").GetFile(S).OpenAsTextStream(1, -2).ReadAll

        'Set up your message body
        Dim msg As String
        'msg = "Kære " & sNAvn & "<br/><br/><br/>Se venligst vedhæftede indkaldelsesbrev<br/><br/><br/>Hvis det vedhæftede word-dokument ikke kan læses kan der hentes en gratis word-reader her: <A href=http://www.microsoft.com/da-dk/download/details.aspx?id=4>http://www.microsoft.com/da-dk/download/details.aspx?id=4</A><br/><br/>"
        msg = "Kære " & sNAvn & "<br/><br/><br/>Se venligst vedhæftede indkaldelsesbrev<br/><br/><br/>Hvis det vedhæftede word-dokument ikke kan læses kan der hentes en gratis word-reader her: <A href=http://www.microsoft.com/da-dk/download/details.aspx?id=4>http://www.microsoft.com/da-dk/download/details.aspx?id=4</A><br/><br/>" & S
        'objMail.body = msg
        objMail.Htmlbody = msg

        'Use this To display before sending, otherwise call (use) objMail.Send to send without reviewing
        objMail.display()

        'Clean up
        objMail = Nothing
        objOutlk = Nothing
    End Sub
Avatar billede steensommer Praktikant
08. september 2015 - 21:57 #1
Svar