Avatar billede heyckendorff Praktikant
07. juni 2015 - 00:13 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Nexus 7 kan ikke holde strømmen med bil lader?

Hej alle

Jeg har det problem, at når jeg bruger min Nexus 7 tab som GPS i bilen kan den ikke holde strømmen med min lader til cigarettænderen.

Laderen har et output på 2.1 Amp. hvilket er lidt mere end den originale væg lader der er på 2.0 Amp.

Jeg har det samme problem med min Sony Z3 mobil og min Samsung Galaxy 7.9 tab. Alle sammen taber de strøm selv om de er sluttet til laderen.

Jeg har prøvet flere forskellige lader til cigarrettænderen men ingen har rent faktisk kunnet oplade nogle af min mobiler eller tablets. Ikke en gang selv om jeg skruer lysstyrken på skærmen helt ned.

Jeg har googlet problemet og læste noget på engelsk om at det var selve usb ledningen den var gal med. Der var forskellige forslag som jeg ikke helt forstod om at kortslutte to af de fire ledniger i usb kablet??!!

Er der nogle der har samme problem eller nogle der ved hvordan jeg løser det?

Mvh.

Werner
Avatar billede Blueeyez Mester
07. juni 2015 - 10:02 #1
Bruger du samme usb kabel eller flere forskellige?

Aflader enhederne når de er tilsluttet eller oplader de?

Jeg har haft et ekstern batteri der afladede alle enheder som det skulle oplade. Sendte det retur og købte et andet og det løste problemet.. (Bare et eksempel)
Avatar billede heyckendorff Praktikant
07. juni 2015 - 22:28 #2
Jeg har brugt samme USB kabel.
I går lavede jeg så en mod jeg havde læst om på nettet hvor jeg kortsluttede den grønne og hvide ledning i USB kablet på miniUSB siden.
Den grønne og hvide ledning skulle vist være dem der overfører data, og ved at kortslutte dem skulle Nexusen blive i stand til at trække Max strøm fra laderen så vidt jeg forstod.
Men på en længer tur i dag kunne den stadig ikke lade mens jeg brugte den som GPS. Efter 300 km kørsel var batteriet nede på 13%.
Jeg kan se at den lader men åbenbart ikke nok til at kompensere for det den bruger.

Det er lidt problematisk på min kommende ferie til Syd Tyskland hvis ikke jeg kan finde en lader der kan opladen den mens jeg bruger den som GPS......det kan sgu da ikke passe at det ikke kan lade sig gøre!
Avatar billede Blueeyez Mester
07. juni 2015 - 23:56 #3
Mit bedste bud er at det enten er kabel eller adapteren eller bege dele der er noget med.. Normalt kan man fint oplade det udstyr du nævner..
Avatar billede heyckendorff Praktikant
10. juni 2015 - 23:43 #4
Ja det skulle jeg også mene. Problemet er bare at jeg har prøvet med 3 forskellige ledere med samme dårlige resultat.
Avatar billede heyckendorff Praktikant
07. juli 2015 - 12:40 #5
Tak for forsøget på at hjælpe. Desværre er mit problem ikke blevet løst så jeg lukker spørgsmålet.
Avatar billede heyckendorff Praktikant
07. juli 2015 - 12:41 #6
lukket