Avatar billede Kimbodker Nybegynder
16. juni 2015 - 21:55 Der er 12 kommentarer

Wordpress selector - plugin.

Hej.

Jeg blev anbefalet at prøve at stille mit spørgsmål her inde da der helt sikkert var nogle der kunne svare på det, så det prøver jeg da.

Jeg er igang med at lave en hjemmeside i wordpress, og jeg skal have lave en bil database, ligesom på denne side : http://www.atm-chiptuning.com

Hvis man går ind på siden kan man se at der er 4 selector hvor man kan vælge bil, model, årgang og mortor. Sådan en menu SKAL jeg bare bruge, men jeg aner ikke hvordan jeg laver sådan et fra bunden af, og jeg har ikke haft held med at finde nogle plugins i wordpress som kan løse opgang for mig.
Avatar billede moddi100 Seniormester
16. juni 2015 - 22:32 #1
Hvor mange data snakker vi om? Overordnet set er der 2 løsninger:

1) Hent mulighederne til select A. Når der så vælges en mulighed, så brug AJAX til at hente de relaterede muligheder til select B. Når B vælges, hentes C osv.

2) Hent alle kombinationer ud af databasen fra start af, og gem dem i en datastruktur. Når så select A vælges, kan du ud fra datastrukturen hente de næste til select B frem.

Hvilken af de to fremgangsmåder du skal bruge er op til dig, har du mange muligheder er 1) at foretrække, hvor 2) normalt vil køre en anelse mere glidende.

Er du selv i stand til at programmere eller ønsker du blot at hyre en?
Avatar billede Kimbodker Nybegynder
16. juni 2015 - 22:46 #2
Jeg er ikke selv i stand til at programere det jeg skal bruge.
Mængden af data er ca lige så stor som på den side jeg linkede til. Jeg forstår ikke hvorfor man skal programmere det fra bunden af ?

Jeg syntes et eller andet sted det er simpelt og forstår ikke hvorfor der ikke findes et plugin som kan give den mulighed ?

- Hvis jeg skal have en til at kode det, koster det sikker alt for meget til at det kan betale sig.
Avatar billede moddi100 Seniormester
16. juni 2015 - 23:05 #3
Der findes med garanti et plugin, som kan det du ønsker. Men det er ligesom den med nålen i en højstak: Du ved, den er der, du ved bare ikke hvor.

Men din tanke er at man vælger noget i alle 4 inputs, og så kommer man til en søgeside eller hvordan?

I princippet burde det ikke tage alverdens tid at lave, men du kan jo lige vente og se, om der dukker nogen andre forslag op. Ellers kan jeg godt strikke en løsning sammen til dig
Avatar billede Kimbodker Nybegynder
16. juni 2015 - 23:19 #4
Jeg skal prøve at forklare.

Hvis du vælger BMW i boks 1, så skal du jo få alle modeller fra bmw i boks nummer 2, og når du har valgt det, så skal du få muligheden for at vælge årgang, og til sidst hvilken motor størelse, og når man så til sidst har valgt det, så skal man gå til en side hvor den valgte bil bliver vist med noget tekst.

Og det skal være en menu bjælke som biver vist på alle sider tænker jeg.

Hvad vil det koste at lave sådan en? Jeg tænker det er jo ikke meget andet end en kategori vælger ?
Avatar billede michael_stim Ekspert
17. juni 2015 - 08:03 #5
wordpress plugin multiple drop down
Avatar billede michael_stim Ekspert
17. juni 2015 - 08:04 #6
I google altså ;-)
Avatar billede Kimbodker Nybegynder
17. juni 2015 - 13:39 #7
Hvad mener du ?
Avatar billede Kimbodker Nybegynder
17. juni 2015 - 21:07 #9
Og havd får jeg ud af det? Bliver henvist til en masse forums hvor folk har sammen problem som mig, og som heller ikke kan få det løst? Eller hvordan er det du mener det hjælper mig?
Avatar billede michael_stim Ekspert
18. juni 2015 - 08:13 #10
Og klikker du på nogle af de links i nävnte fora, er jeg sikker på du finder noget.

Fra förste sögeresultat (bare ét eksempel):

https://wordpress.org/plugins/ab-categories-search-widget/screenshots/
Avatar billede Kimbodker Nybegynder
18. juni 2015 - 16:37 #11
Det er jeg desværre usikker på om jeg gør.

Udmærket plugin du sender link til, men den kan ikke gøre det på den måde.

Som fx hvis jeg vælger BMW i føste bjælke så skal jeg have næste bjælke med deres modeller osv.. :-)
Avatar billede Kimbodker Nybegynder
18. juni 2015 - 17:23 #12
http://fahrzeugdatenbank.leistungsoptimierung.com/db/index/2dded6533f55f0bc8f8d6110aeba1b878c

Det kunne også være sådan en. Er der nogen af jer der kender til et plugin der kan laver sådan en ?