Avatar billede kaz9k Juniormester
17. juni 2015 - 08:37 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Antal hændelser i træk (seneste

Jeg skal have Excel til at returnere et antal gange i træk, hvor man har undgået værdien 4. Lige med det tvist, at det er de seneste gange. Altså hvis man opnår værdien 4, nulstilles "antal gange".

Regnearket er her: http://gupl.dk/f/8s95peqpvi/full

Tak
Avatar billede jens48 Ekspert
17. juni 2015 - 13:03 #1
Prøv med nedenstående formler:

I E29:
=COUNTIF(INDIRECT("C"&3+MAX(ROW(1:20)*(C4:C23=4))&":c23");">0")-1

I E30:
=COUNTIF(INDIRECT("F"&3+MAX(ROW(2:21)*(F5:F24=4))&":F23");">0")-1

I E31:
=COUNTIF(INDIRECT("I"&3+MAX(ROW(3:22)*(I6:I25=4))&":I23");">0")-1

I E32:
=COUNTIF(INDIRECT("L"&3+MAX(ROW(4:23)*(L7:L26=4))&":L23");">0")-1

Alle formler er matrixformler (brug Ctrl + Shift + Enter i stedet for Enter)
Avatar billede kaz9k Juniormester
17. juni 2015 - 14:42 #2
Kanon. Det spiller (efter en danskoversættelse).

Jeg får en #/T værdi, når jeg sletter i omsætningerne.

Det klarer jeg selvfølgelige med en hvis.fejl(XXX;"") og det virker. Mit problem er bare, at jeg har RIGTIG mange formler, hvor jeg skal lægge en hvis.fejl ind i.

Er der en smart måde, hvor jeg kan lave søg+erstat, når det er forskelligt indhold i det jeg søger på?

Du må i øvrigt gerne trykke "svar" :)
Avatar billede jens48 Ekspert
17. juni 2015 - 15:28 #3
Nej jeg kender ikke nogen let måde at bruge søg og erstat på, da der jo både skal erstattes noget i begyndelsen af formelen og i slutningen af den.