Avatar billede Kvaaen Novice
23. juni 2015 - 13:44 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Auto udfyldning af info

Hej alle

Jeg har en mødetid som automatisk bliver beregnet/hentet fra en afgangstid (via LOPSLAG).
Denne tid er fortæller selvfølgelig hvilken tid en bil (i dette tilfælde) skal møde.

Denne tid er dynamisk. I den mening at vi kan have 10 biler som man kan møde på forskellige tidspunkter. 07:10, 07:20, 07:30 etc.

jeg har så nede i bunden af arket en sammentæller.
Denne tæller hvor mange biler på de forskellige mødetider samt hvor mange ordre hver bil køre med. Begge dele er udregnet med en simpel HVIS formelt.

Mit ønske er at sammentælleren i bunden automatisk finder de tider som der dukker op og fylder dem ud.
Ellers er jeg ude i at have tider fra 05:10 til 20:50 med 10 minutters interval. Dette bliver en del tider og en lang og uoverskuelig liste.

Nogen som kan hjælpe?
Avatar billede jens48 Ekspert
24. juni 2015 - 05:29 #1
Hvis du bruger avanceret filter på samtlige mødetider med kopiering til en anden lokation (der hvor du har sammentællingen) og udelukkelse af dubletter vil du kun få kopieret de klokkeslet der er anvendt.
Avatar billede Kvaaen Novice
24. juni 2015 - 08:28 #2
Den idé var faktisk rigtig god.

Jeg har dog arket delt op over flere tidspunkter på dagen.
Morgen, middag og eftermiddag/aften.

Hvis jeg trækker ned i hele A kolonnen vil jeg få de overskrifter med som ligger og "deler tidspunkter op" med.
Jeg kan umiddelbart ikke vælge dele af A kolonnen.
Avatar billede Kvaaen Novice
24. juni 2015 - 08:32 #3
Den skal desuden se bort fra tomme celler.
Avatar billede jens48 Ekspert
25. juni 2015 - 01:55 #4
Måske var det bedre med en makro, men så skal jeg vide hvor dine morgen- middag- og aftentider står, og hvor opsamlingen skal stå. Du kan eventuelt sende arket til mig (kober_soerensen(snabel-a)hotmail.com)
Avatar billede Kvaaen Novice
25. juni 2015 - 08:05 #5
Det er dynamisk og kan ændre sig hvor mange morgen, middag og aftentider der er. Så celler kan ændre sig. :-/
Avatar billede Kvaaen Novice
25. juni 2015 - 10:52 #6
Fandt denne formel:
{=HVIS.FEJL(INDEKS($A$3:$A$300;SAMMENLIGN(0;HVIS(ER.TOM($A$3:$A$300);1;TÆL.HVIS($G$327:G327;$A$3:$A$300));0));"")}

Denne gør faktisk hvad den skal. Men der kommer også 1 tom celle ind som jo tager alle de biler med som ikke har noget kørsel. Dette gør så at totalen i bunden bliver forkert.

Nogen som kan ændre noget så det virker?
Avatar billede jens48 Ekspert
27. juni 2015 - 05:52 #7
Hvis dit problem er, at der står 0 i kolonne A kan du måske bruge denne makro:

Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
If Not Intersect(Target, Range("A3:A300")) Is Nothing Then
If Target = 0 Then
Target = ""
End If
End Sub

Hvis dit problem er, at sammentællingen tæller de tomme celler kan du måske bruge følgende formel:

=TÆL.HVIS($A$3:$A$300;G327)*(G327<>"")
Avatar billede Kvaaen Novice
01. september 2015 - 15:04 #8
Denne er klaret